آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور: آمادگی دولت برای اجرای استفساریه جدید مجلس درباه افزایش حقوق کارمندان

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت : اگر استفساریه‌ جدید مجلس به دولت ابلاغ شود، دولت در مصوبه قبلی خود نیز تغییراتی را انجام خواهد داد و در هفته های آینده به کارکنان اعلام خواهد شد.

شناسنامه قانون | ansari6

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز آذربایجان غربی ؛ آقای انصاری در گفت آمادگی دولت برای اجرای استفساریه جدید مجلس درباه افزایش حقوق کارمندانو گوی ویژه خبری در صدا و سیمای مرکز آذربایجان غربی، با اشاره به افزایش حقوق کارمندان دولت در سال 97 افزود: طبق قانون مدیریت خدمات کشوری دولت مکلف است که همه ساله حقوق کارمندان را متناسب با تورم افزایش دهد.

وی نرخ تورم در سال 97 را 8 ممیز 4 دهم درصد اعلام کرد و گفت: در لایحه بودجه‌ای که دولت به مجلس ارائه کرده افزایش متوسط 10 درصدی برای کارکنان پیش بینی شده بود که مجلس نیز آن را تأئید کرد و برای آن قیدی لحاظ کرد که به صورت پلکانی این افزایش حقوق بر اساس دریافتی کارمندان تا 20 درصد باشد.

وی گفت:  دولت نیز بر اساس تضمین های مالی موجود حقوق کارمندان را 6 تا  16 درصد افزایش داده است.

آقای انصاری در ادامه با اشاره به تصمیمات اخیر مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب استفساریه‌ای در مجلس، میزان افزایش پایین‌ترین طبقه حقوق‌بگیر ۲۰ درصد و بالاترین طبقه یک درصد خواهد بود.

وی گفت: اگر این استفساریه‌ به دولت ابلاغ شود، دولت در مصوبه قبلی خود نیز تغییراتی را انجام خواهد دادو در هفته های آینده به کارکنان اعلام خواهد شد.

آقای انصاری با اشاره به کوچک سازی دولت نیز گفت: بدنه دولت بدنه ای سنگین است و برای همین در قوانین سوم توسعه و دیگر قوانین هدف گذاری برای کوچک سازی دولت برنامه ریزی شده است.

وی افزود: علیرغم گسترش تشکیلاتی دولت و افزایش جمعیت هم اکنون 2 میلیون 320 هزار کارمند در بدنه دولت فعالیت می کنند.

آقای انصاری گفت: سیاست دولت در زمان فعلی بیشتر جایگزینی نیرو به جای نیروهای خروجی است و متناسب با نیروهایی که از دولت خارج می شوند، نیرو جذب می شود.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور اضافه کرد : معمولا دولت سالانه بین 30 تا 40 هزار نفر جذب می کند و از اول هفته جاری نیز آگهی استخدامی با ظرفیت استخدامی بیش از 18 هزار نفر اعلام شده است.

وی گفت: با اعلام آگهی استخدامی در اوایل فصل پائیز، امسال بیش از 35 هزار نفر جذب دولت می شوند.

آقای انصاری با اشاره به اینکه نیروهای مسلح و برخی دستگاه های اجرایی نیز آزمون استخدامی ویژه خود را برگزار می کنند، گفت: با احتساب این اقدام، در سال 97 برای 50 هزار نفر در بدنه دولت فرصت اشتغال ایجاد می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام