اخبار اداری و استخدامی

افزایش حقوق 1402 کارمندان و کارگران 20 درصد شد+ جزئیات کامل

افزایش حقوق 1402 کارمندان و کارگران 20 درصد شد

شناسنامه قانون- با ابلاغ بخشنامه بودجه و پیوست‌های آن از سوی رییس‌جمهور، میزان افزایش حقوق 1402 کارمندان و کارگران مشخص شد.

افزایش حقوق 1402 کارمندان و کارگران

بر اساس بخش اعتبارات هزینه‌ای پیوست دوم بخشنامه بودجه؛

1- هر گونه استخدام و به‌کارگیری نیروی انسانی در کلیه دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های دارای قوانین خاص صرفاً با اخذ تأییدیه سازمان منوط به طی فرایند بند (ج) ماده (7) قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر تأمین بار مالی قبل از صدور مجوز استخدامی مجاز است.

2- دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های دارای قوانین خاص:

الف- افزایش ضریب ریالی حقوق را علی‌الحساب به طور متوسط بیست (20) درصد نسبت به آخرین حکم کارگزینی سال 1401 لحاظ نمایند. رقم قطعی ضریب به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید. افزایش حقوق و دستمزد مشمولین قانون کار علی‌الحساب به طر متوسط بیست (20) درصد نسبت به آخرین حکم کارگزینی تعیین می‌گردد. رقم قطعی افزایش به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.

ب- سقف اعتبار مربوط به سرانه اضافه کار کارکنان را در بودجه سال 1402 حداکثر معادل اعتبار سرانه اضافه کار در سال 1401 (مبتنی بر موافقتنامه سال 1401) پیش‌بینی نمایند.

ج- مبلغ پاداش پایان سال (عیدی) را مطابق ماده (75) قانون مدیریت خدمات کشوری در بودجه خود پیش‌بینی نمایند. مبلغ قطعی پاداش پایان سال به تصویب هیأت وزیران خواهد رسید.

د- اعتبار مأموریت (داخلی و خارجی) کارکنان را حداکثر معادل پیش‌بینی عملکرد سرانه اعتبار سال 1401 (مبتنی بر موافقتنامه سال 1401) پیش‌بینی نمایند.

هـ- اعتبار سرانه کمک‌های رفاهی مستقیم و غیرمستقیم کارکنان، حداکثر معادل اعتبار سرانه سال 1401 (مبتنی بر موافقتنامه سال 1401) و پاداش یک ماهه معادل یک ماه حقوق و مزایای کارکنان را در سقف اعتبارات پیش‌بینی نمایند.

و- تمامی مؤسسات، شرکت‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی از جمله شرکت‌های دولتی مستلزم ذکر یا تصریح نام مانند شرکت‌های تابعه وزارت نفت و شرکت‌های تابعه سایر وزارت‌خانه‌ها، بانک‌ها، بیمه‌ها، صدا و سیما و سایر شرکت‌هایی که به نحوی دارای قوانین و مقررات خاص پرداخت حقوق و مزایا هستند موظفند اعتبار حقوق، دستمزد و مزایای کارکنان خود را در بودجه پیشنهادی سال 1402 مطابق افزایش مندرج در جزء (الف) بند (2)، و با رعایت بخشنامه‌های شورای حقوق و دستمزد و مقررات تعیین شده در بودجه سال پیش‌بینی نمایند.

ز- مبنای محاسبه هزینه‌های کارکنان برای بودجه پیشنهادی سال 1402 صرفاً بر اساس آمار مندرج در «سامانه پاکنا (پایگاه اطلاعات کارکنان نظام اداری)» و «سامانه ثبت حقوق و مزایا موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم» از مجموعه سامانه‌های کارمند ایران (سامانه کارکنان نظام اداری سازمان اداری و استخدامی کشور) می‌باشد.

ح- هر گونه پیش‌بینی اعتبار برای بندهای ب و هـ منوط به استقرار سامانه حسابداری قیمت تمام شده در شش ماهه اول سال 1401 می‌باشد.

3- پیش‌بینی اعتبار برای اجرای تصویبنامه، بخشنامه، دستورالعمل‌ها، تغییر تشکیلات، تغییر ضرایب، جداول حقوقی و طبقه‌بندی مشاغل و افزایش مبنای حقوقی، هر گونه استخدام و بکارگیری نیروی انسانی و مصوبات هیأت امنا صرفاً با رعایت مفاد بندهای (ث) و (ج) ماده (7) قانون برنامه ششم توسعه کشور و در صورت تأیید مکتوب سازمان مجاز است.

4- در دستگاه‌های اجرایی از جمله دستگاه‌های دارای قوانین خاص، پیش‌بینی سرانه اعتبار برای قرارداد با اشخاص حقیقی برای انجام کار معین (مشخص) دارای شناسه از سازمان اداری و استخدامی، با رعایت قوانین و مقررات، حداکثر در سقف تعداد سال 1401 (مبتنی بر موافقتنامه سال 1401)، با لحاظ افزایش حقوق و مزایای کارکنان مندرج در جزء (الف) بند (2) فوق‌الذکر و با رعایت بند (ب) ماده (28) قانون برنامه ششم در سال 1402 مجز می‌باشد.

5- اعتبار مربوط به انعقاد قرارداد با شرکت‌های خدماتی طرف قرارداد با دستگاه‌های اجرایی، حداکثر در حد پیش‌بینی عملکرد 1401 (بر اساس موافقتنامه متبادله سال 1401) و با لحاظ مفاد جزء (الف) بند (2) فوق‌الذکر در خصوص نیروهای شرکتی پیش‌بینی گردد.

6- دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن ارائه آمار بازنشستگان سال 1402، اعتبارات مانده مرخصی و پاداش پایان خدمت بازنشستگان واحدهای ستادی و واحدهای تابعه را از محل صرفه‌جویی در اعتبارات و یا واگذاری و فروش اموال، پیش‌بینی و به سازمان پیشنهاد نمایند.

مشاهده بخشنامه بودجه و پیوست‌های آن

صفحات رسمی شناسنامه قانون در پیام‌رسان‌های داخلی

?ایتا
eitaa.com/Shenasname
?بله
https://ble.ir/Shenasname
?سروش
splus.ir/Shenasname

8 دیدگاه

  1. شرمندگی داره برای کارگزاران نظام که بعدازسی سال خدمت سخت انتظامی وانواع محدودیتهای اجتماعی وممنوعیت های خاص مدنی برای بازنشستگان انتظامی که به تعبیر خودشان آینه شاغلین باید باشد همچنان در عسروحرج نگهداشته اند مگر نباید حقوق ما سی درصد بالاتر از بقیه کارمندان باشد

  2. بیشتر مشکلات مردم از دستمزد پایین میباشد که هزینه بهداشت و درمان هم افزایش پیدا میکنه چرا 30 تا 35 درصد اضافه نمیشه که سفره مردم اینقدر خالی نباشه

  3. خجالت هم خوب چیزیه ،تورم بیش از ۵۰ درصد(ان هم به گفته خودتان) افزایش ها ۱۰ یا ۲۰ درصد یعنی هر سال ما ۳۰ الی۴۰ درصد عقب می افتیم دیگه طوری خواهد شد که حقوق ماهانه کفاف یک روز را نخواهد کرد

  4. ۲۰ در صد افزایش حقوق بر چه مبنا و شاخصی تعین شده.
    قیمت مسکن ؟ کالاهای اساسی ؟ تخم مرغ ؟ دلار ؟ خودرو ؟ و … ؟
    از همه اینها گذشته اجازه بفرمایند بینیم تا اسفند ماه چند در صد دیگر به قیمت‌ها اضافه می‌شود.

    1. سلام دوست عزیز نوشتن دیگاه چه انتشار بدی یا ندی فرقی نمی کند اگر هزاران صفحه هم نوشته بشه نه گوش شنوا هست که بشنوه ونه چشم بینا که وضعیت معیشتی کارمندان وبازنشستگان را ببیند تورم هزاران درصد و افزیش حقوق تقسیم صدقه وفتی خود دولت قانون شکن هست از دیگران چه انتظاری
      می توان داشت طبق قان. ن حقوق باید برابر با تورم باشد تا قدرت خرید مردم حفظ بشه ولی متاسفانه در طی سالیان متمادی هیچ وقت حقو ق برابر با تورم پرداخت نشده لذا در این مدت قشرکارمند وبازنشسته فقیر شده وفقیران با خاک یکسان شده اند براشون مهم نیست ، لذا قشر متوسط که پایین دست را به بالا دست وصل میکند تا چرخ اقتصاد بچرخد ولی دولت به فکر کسری بودجه خودش هست که جوری وبا چه ترفند هایی هزینه های خودش را از جیب مردم تامین می کند حالا این وضعیت تا کی ادامه دا د والله اعلم ( تورم همان مالیات غیر مستقیم هست که دولت ها به هر اندازه ای که دلشان بخواهند برای تامین کسر ی بودجه ازراه های میانبر وغیره قانونی از مردم میگیرند که باعث تورم می شوند)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون آیا مایلید تازه‌ها و مقررات مهم برای شما ارسال شود؟
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها