آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری: تلاش برای ساماندهی واحدهای علمی- کاربردی

وزیر علوم، تحقیقات و فنآوری: تلاش برای ساماندهی واحدهای علمی- کاربردی

شناسنامه قانون | gholami

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از تلاش برای تلاش برای ساماندهی واحدهای علمی – کاربردی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نشست صبح امروز (یکشنبه، 29 بهمن ماه) فراکسیون نمایندگان ولایی اظهار داشت: در مورد واحدهای علمی کاربردی، شورای عالی اداری مصوبه‌ای داشته که وزارت علوم نیز آن را تائید کرده است. دستگاه‌های اداری هر کدام یک واحد علمی کاربردی وابسته به خود دارند که متاسفانه در سنوات گذشته تبدیل به ماشین تولید مدرک شده بود و این مدرک ها در ادارات و سازمان‌ها باعث ارتقاء شغلی غیرمرتبط شده بود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه بعضا دیده می شد فردی با لیسانس تدبیر در امور منزل به کارگزینی سازمان مربوطه مراجعه می کرد تا پست وی تبدیل به کارشناس شود، بیان کرد: این در حالی بود که شغل افراد هیچ ارتباطی با مدرک نداشت.

وی ادامه داد: در مورد مراکز علمی وابسته، به دستگاه ها اعلام کردیم و به بخش ها نیز ابلاغ شد تا هر واحد وابسته به دستگاه دولتی اگر منفک شود و هیات موسسات شکل بگیرد به آن ها مجوز واحد عمومی ارائه شود.

غلامی افزود: دستگاه ها صرفا یک اتاق و با مقداری امکانات پشتیبانی به این مراکز اعطا کرده بودند در حالی که مدیران این مراکز عضو آن دستگاه نبودند که این مسئله حتما پیگیری می شود.

غلامی ادامه داد: واحدهای علمی کاربردی در بحث اشتغال و توانمندسازی افراد موثر هستند و ما از آن ها حمایت می کنیم و به دنبال نزدیک کردن فنی و حرفه ای به این مراکز هستیم و امیدواریم برای نیمسال بعدی با نظام جدید و مدیریت بهتری این واحدها حرکت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام