اخبار اداری و استخدامی

ساماندهی کارکنان دولت را از رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی پیگیری می‌کنم

ساماندهی کارکنان دولت را از رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی پیگیری می‌کنم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حتماً موضوع ساماندهی کارکنان دولت را از طریق رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی پیگیری خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکزاد ظهر امروز (یکشنبه ۳۰ مرداد ماه) در دیدار با جمعی از خبرنگاران پارلمانی اظهار داشت: ما همانطور که برای رزمندگان و مدافعان امنیت ارزش قائلیم، برای خبرنگاران و کسانی که واقعیت‌ها و مسائل کشور را منتشر می‌کنند و رسالت خود را به خوبی در این زمینه انجام می‌دهند، احترام قائلیم. خبرنگاری کاری خاص و بسیار مهم است.

وی گفت: موضوع اصلی کشور به معنی واقعی، فرهنگ است اما متأسفانه آنطور که باید و شاید به آن توجه نمی‌شود و معمولاً مسائل اقتصادی فقط مطرح می‌شود در حالی که باید مسائل فرهنگی هم مورد توجه قرار گیرد. بنده عمیقاً باور دارم که باید روی مباحث فرهنگی بیشتر کار کنیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: الان دیگر دوره جنگ سخت نیست بلکه دوران جنگ نرم است و مردم از فساد، تبعیض و وضعیت اقتصادی ناراحت هستند و می‌گویند اگر گرفتاری و سختی وجود دارد، باید برای همه باشد و آنان فساد و تبعیض را بر نمی‌تابند.

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت سیزدهم در حال حاضر در حال آواربرداری است و مجلس هم در مباحث مختلف اعم از معیشت، فرهنگ و حتی مباحث سیاسی و مذاکرات هر جا لازم بوده، اقدامات لازم را انجام داده است و هر جا هم که لازم باشد، ما اقدامات لازم را انجام خواهیم داد.

نیکزاد اظهار داشت: ما موضوع قیر را حل کردیم و همچنین یکی دیگر از مشکلاتی که وجود دارد، درباره تسهیلات بانکی بخش مسکن است که داده نمی‌شود و ما پیگیری خواهیم کرد که این مشکل هم حل شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره ساماندهی کارکنان دولت گفت: بنده به رئیس جمهور چندین بار گفتم که حتماً باید دولت لایحه‌ای برای ساماندهی کارکنان دولت به مجلس ارائه کند چرا که اگر مجلس در این زمینه طرح بیاورد، بار مالی خواهد داشت و رئیس جمهور هم تاکید کرد که با ارائه لایحه، این موضوع را ساماندهی می‌کند.

وی متذکر شد: حتی در جلسه سران قوا هم مطرح شده که کارکنان دولت باید تعیین تکلیف شوند و ما نباید نیروی شرکتی داشته باشیم. بنده به رئیس جمهور گفتم با لایحه ساماندهی کارکنان دولت، مشکل قرارداد همه کارکنان حل می‌شود، اما اگر این لایحه ارائه نشود، یک دومینویی راه می‌افتد و هر صنفی به دنبال تبدیل وضعیت خودش خواهد بود و این مسئله، دولت را زمین می‌زند. دولت خودش باید از طریق لایحه این کار را انجام دهد.

نیکزاد گفت: قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران هم حتماً باید اجرا شود. بنده باز هم موضوع ساماندهی کارکنان دولت را از طریق رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری و استخدامی پیگیری خواهم کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره سفرهای استانی خود افزود: بنده پنجشنبه به گلستان سفر خواهم کرد اما باید بگویم که قصد ما از این سفرهای استانی دخالت در امور استان‌ها نیست بلکه باید بگویم که ۸۰ تا ۸۵ درصد بودجه‌ها را در کشور متناسب نگه می‌داریم و در این سفرها دنبال رفع مشکلات استان‌های مختلف هستیم. الان دیگر عرصه جنگ سخت نیست بلکه عرصه جنگ نرم است و کشورهایی می‌توانند تولید ثروت کنند که به مباحث دانشگاهیان مسلط باشند.

نیکزاد درباره حل مشکل مسکن در کشور، تصریح کرد: باید قانون جهش تولید مسکن به درستی اجرا شود. در حال حاضر چرخ این قانون به خوبی نمی‌چرخد. اگر دولت سالانه یک میلیون مسکن به صورت انبوه تولید کند، مشکل حل خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید ارگان‌های دولتی قانون تبدیل وضعیت ایثارگران را اجرا کنند، نه اینکه کارمندان مشمول این قانون اخراج شوند.

57 دیدگاه

  1. سلام بیایید بنشنید و فکر کنید همان بودجع ای که به پیمانکار شرکتی میدید خود دولت به نیروهاای شرکتی بدهد چه بار مالی دارد براب دولت هیچ بار مالی ندارد بار مالی برای نیروهای شرکتی دارد زیرا پیمانکار نشسته و شما بودجه رو دو دستی تقدیم پیمانکار میکنید که دستش در جیب نیروهای شرکتی است و نیروهای بیچاره رو میدوشد پس چرا همین بودجه رو به خود اداره نمیدهید حتما شاید پیمانکار برای بعضی ها سود دارد که از جیب ما فلک زدها میخورد

  2. حالا اساتید چطور رفتن شرکتی طرحی دستگاه اجرایی شدن که الان مدعی هستن میتانن عین بقیه ازمون های سالانه دولت شرکت کنن عین عدالت

  3. باسلام لطفا درمورد همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان کشوری پیگیری فرماید اگر با اقامیرکاظمی رئیس سازمان برنامه وبودجه کشور باشد حاظر نیست یک ریال به حقوق بازنشستگان که بالیسانس بازنشسته شده اند هنوزم هفت.هشت میلیون ماهانه حقوق میگیرند وتاصحبت از این افزابش حقوق بازنشستگان کشوری یامیفرمایدد بودجه نیست یامیگوید تورم ایجاد میشود.اقاازحقوق نجومی بگیران کم کنید وبه حداقل بگیران پنج. شش میلیونی اضافه کنید نه تورم ایجاد می‌کند نه وبودجه لازم است.با احترام برادر جانباز شما

  4. بسمه تعالی ترا به خدا کار تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی را دیگه تمام کنید به خدا این ناعدالتی امنیت شغلی برای نیروهای شرکتی که بعضی حقوقشان به خاطر شرکتی بودن نمیتوانن بگیرن زیبنده نظام اسلامی نیست ترا به خدا این کارو بکنین شاید باران امسال رحمش آمد بر سر ما بباردباران هم روح دارد بر سرزمینی که در آن ناعدالتی باشه نمیباره

  5. ما کارگر شهرداری هستیم بصورت قراردادی هستیم و زیر نظر شرکت،حق حقوق ما بخوبی داده نمیشه،اصلا حقوقی که خود شهرداری میده به شرکت بعد اونا میدن به ما چه نقش مهمی داره شرکت،بطور رسمی زیر نظر شهرداری باید بریم چون اینده ما مشخص نیست،چون هرساله شرکت ها عوض میشن،شاید از کار اخراج بشیم

  6. من کارمند طرح وزارت نیرو هستم، قراردادم کارگریه الان پنج ماه از سال گذشته و علیرغم ابلاغ قانون هنوز منتبع آب و و زارت نیرو زیر بار افزایش حقوق ما نرفتند
    دیگه نمیدونیم باید چکار کنیم

    1. شد شش ماه و هنوز هیچ افزایش حقوقی که درکار نیست ضمنا طبق شنیده ها تصمیمی هم برایب افزایش قانونی که تصویب شده ندارن و طبق فرمولهای جدیدی میخوان سر و ته افزایش را هم بیارن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام