اخبار اداری و استخدامی

تکذیب افزایش ٧٠ درصدی حقوق نمایندگان/ مبنای حقوق نمایندگان بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری است

سخنگوی هیات رئیسه مجلس افزایش ٧٠ درصدی حقوق نمایندگان را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بهروز نعمتی امشب (٢٧ آذرماه) در گفت‌ وگو با خبر سراسری 21 درباره طرح موضوعاتی مبنی بر افزایش ٧٠ درصدی حقوق نمایندگان، گفت: مبنای حقوق نمایندگان براساس قانون مدیریت خدمات کشوری بوده و  خارج از آن هیچ پرداختی وجود ندارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سقف حقوق نماینده ای که دو فرزند داشته و ایثارگر باشد با همه موضوعات دیگر ٨ میلیون و ٧٠٠ هزار تومان است، افزود: از این میزان حقوق مالیات و کسورات نیز کسر می شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه همه نمایندگان از مجلس حقوق می گیرند، تصریح کرد: خیر نمایندگانی که کارمند دستگاهی نیستند و بعضا بازنشسته هستند از مجلس حقوق دریافت می‌کنند اما نمایندگان که استاد دانشگاه هستند مامور به مجلس می‌شوند.

وی ادامه ادامه داد: نمایندگانی که پاسدار یا معلم بوده نیز مامور به مجلس می شوند.

نعمتی در پاسخ به این سوال که مقیاس حقوقی نمایندگانی که مامور به مجلس شده اند دستگاهی است که از آن مامور شده اند یا خیر، گفت: اشل حقوقی این نمایندگان دستگاهی است که از سوی آن مامور شده اند اما باز هم تا سقف در نظر گرفته شده در قانون مدیریت خدمات کشوری دریافتی دارند.

نمایندگان دریافتی غیر از حقوق ندارند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه قطعا نمایندگان دریافتی دیگری ندارند، افزود: یک سری هزینه هایی مانند دفاتر نمایندگان خارج از مجلس وجود دارد که از سوی مجلس پرداخت می‌شود مانند دفاتری که در اختیار سفرا، بخشدار و فرماندار و سایر مسئولان برای برگزاری جلسات مراجعین در نظر گرفته شده و دولت هزینه آن ها را پرداخت می کند.

نعمتی ادامه داد: نمایندگان هیچ دخل و تصرفی در هزینه های مذکور ندارند، نمایندگان در هر شهرستانی  که نماینده هستند جایی را اجاره می کنند که مبلغ اجاره را مجلس پرداخت می کند.

وی افزود: هر نماینده می تواند دو نفر هم به عنوان همراه که مسئول دفتر وی بوده یا پاسخگوی مردم باشد با حقوق ٢میلیون و ۵٠٠ هزار تومان داشته باشد، ضمن اینکه طبق قانون ۵ نفر دیگر را هم می تواند از دستگاه های دیگر مامور کند که هیچ هزینه ای در قبال آن پرداخت نمی شود البته کمتر نماینده ای شاید بتواند این ۵ نفر را جذب کند زیرا دستگاه های مختلف نیازمندی های خاص خود را دارند.

ماهی سه بلیط برای سفر به حوزه انتخابیه به نمایندگان پرداخت می شود

این نماینده مردم در مجلس دهم در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر هزینه های سفر نمایندگان، گفت: در طول یک ماه به هر نماینده ای که به حوزه انتخابیه اش برود ٣ بلیط هواپیما پرداخت خواهد شد و هیچ هزینه دیگر برای شهر دیگری غیر از حوزه انتخابیه پرداخت نخواهد شد.

نعمتی ادامه داد: بر اساس ماده ٧١ قانون مدیریت خدمات کشوری افرادی که شامل این قانون می شوند می توانند اضافه کار و حق مأموریت دریافت کنند اما تاکنون هیچ نماینده ای تاکنون در طول این ١٠ دوره از حق مأموریت و اضافه کاری در هیچ شرایطی استفاده نکرده است.

افزایش ٧٠ درصدی حقوق نمایندگان کذب محض است

وی با بیان اینکه نمایندگان از اول صبح تا پاسی از شب درگیر کار هستند گفت: خبر افزایش ٧٠ درصدی حقوق نمایندگان از بیخ و بن منتفی است زیرا تمام پرداختی ها و اقدامات در این حوزه بر اساس قانون مدیریت خدمات کشوری است.

نعمتی ادامه داد: هیچ نماینده ای نمی تواند خلاف این قانون دریافتی داشته باشد و مجلس نیز تافته جدابافته نیست تا بخواهد برای خود حقوقی را مصوب کند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بعضا بسیاری از نمایندگان از حقوق خود نیز می گذرند، در پاسخ به این سوال که نمایندگان یارانه می گیرند یا خیر، گفت: من نمی گیرم و بعید می دانم نمایندگان یارانه بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام