آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

پست دستیار امر مردمی‌سازی به دستگاه‌های اجرایی در قالب بخشنامه ابلاغ می‌شود

رئیس سازمان اداری استخدامی کشور از ابلاغ بخشنامه پست دستیار امر مردمی‌سازی به دستگاه‌های اجرایی خبر داد.

به گزارش شناسنامه قانون، میثم لطیفی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان اداری استخدامی کشور صبح امروز دوشنبه ۳ مردادماه در حاشیه بازدید از نمایشگاه هم‌افزایی مدیریت ایران که در مصلی تهران برپاست، خبر داد: «سازمان اداری و استخدامی کشور در ارزیابی جشنواره شهید رجایی، عملکرد دستگاه‌های اجرایی در مردمی‌سازی و بهره‌مندی از این مجموعه‌ها را خواهد سنجید.»

لطیفی از همه مدیران دستگاه‌های اجرایی درخواست کرد توجه به تشکل‌های خودجوش و مردمی را جدی بگیرند و عنوان کرد: «این نمایشگاه نویدبخش ورود به گام سوم مردمی‌سازی دولت، یعنی هم‌افزایی است.»

دکتر لطیفی با بیان اینکه شعار دولت سیزدهم «دولت مردمی» است، گفت: «بایستی این شعار در این دولت عملی شود؛ به این صورت که فاصله ایده مردمی‌سازی دولت تا مردمی‌شدن دولت به صفر برسد. اینکه رئیس‌جمهور دستیاری در حوزه مردمی‌سازی تعیین کرده‌اند، ناظر بر همین موضوع است.»

وی ادامه داد: «اگر بخواهیم الگوی جدید حکمرانی را در گام دوم انقلاب اسلامی اجرایی کنیم، همان‌طور که در گام اول انقلاب مسئله مردمی‌سازی و توجه به مردم و جایگاه آنان مسئله اول رهبران انقلاب اسلامی بود، باید با جدیت، وسعت و عمق بیشتری با توجه به تجربه ۴۰ سال گذشته پیش رویم.»

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور گام اول مردمی‌سازی دولت را «شناسایی تشکل‌های مردمی و حلقه‌های میانی» خواند و گفت: «گام‌های بعدی «شبکه‌سازی» و «هم‌افزایی» برای حل مسائل کشور است. الحمدلله رویدادی که امروز در این مجموعه مقدس اتفاق افتاده، نویدبخش این است که ما وارد گام سوم یعنی هم‌افزایی شده‌ایم.»

دکتر لطیفی در خصوص شرکت‌کنندگان این نمایشگاه گفت: «نزدیک به ۸۰۰ مجموعه، نمایندگان فعالان حوزه هم‌افزایی در این نمایشگاه حضور دارند و در بازدید از این نمایشگاه، انرژی فراوان و انگیزه‌ غرفه‌دارانی را دیدم که عموماً حمایت دولتی ندارند و بر اساس علاقه، انگیزه و خلأیی که در نظام حکمرانی کشور احساس کرده‌اند، وارد این فضا شده‌اند.»

وی با اشاره به ضرورت «هم‌افزایی» و «ایجاد ارتباط مؤثر»، گفت: «در بازدید متوجه شدم برخی تشکل‌ها از زمینه‌های فعالیت سایر تشکل‌ها اطلاع دقیقی ندارند و هم‌افزایی که شعار این رویداد است، می‌تواند به آن‌ها کمک کند تا از اقدامات یکدیگر مطلع شوند و موازی‌کاری‌ها را به کارهای مشترک و اثرگذار ملی تبدیل کنند.»

رییس سازمان اداری و استخدامی کشور اظهار داشت: دستیاران و مشاورین مردمی‌سازی در همه دستگاه‌های اجرایی از فردا بخشنامه خواهد شد که این بخش در تمامی دستگاه‌ها حضور فعال داشته باشند.

وی افزود: اساس این کار به این علت است که یک مرجع برای رسیدگی به ارتباط با بخشهای مردمی و جهادی وجود داشته باشد چون نظام اداری اقتضائات خود را دارد و ما می‌خواهیم بین دیوان‌سالاری و بخش‌های مردمی پل ارتباطی برقرار کنیم. البته نباید این بخش خیلی اداری شود و باید در همان فضای مردمی و جهادی باقی بماند.

رئیس سازمان اداری استخدامی کشور تصریح کرد: انتصاب این بخش‌ها هم با هماهنگی دستیار مردمی‌سازی رئیس جمهور انجام خواهد گرفت.

لطیفی از بخشنامه ای به سازمان های اجرایی خبرداد و گفت: در این بخشنامه همه سازمان های اجرایی باید یکی از پست های مشاورین خود را تحت عنوان دستیار مردمی‌سازی تعیین کنند که در فرمانداری ها بانوان همراه مردمی سازی هم تراز با رییس اداره است و که این شبکه تحت نظر احمد عبودتیان دستیار مردمی سازی رییس جمهور و دولت است که در سراسر کشور این شبکه ایجاد شود تا راهی برای ایده و سخن مردم به دولت باز شود.

وی با اشاره به جوانی و انقلابی بودن بچه های جهادگر گفت: از این پس فردی در ادارات حضور دارند و مستقیما حرف های آنها را میشنود، دسته بندی و پیگیری از دولت می کند.

معاون رئیس‌جمهور در پایان، جنس کار مجموعه‌هایی که در حوزه مردمی‌سازی و حکمرانی مردم فعالند را دانش‌بنیان خواند و گفت: «عمده غرفه‌داران در این نمایشگاه جوانان دهه هفتادی و هشتادی و پرچم‌دار جریان گام دوم انقلاب اسلامی هستند که این واقعاً ارزشمند است.»

20 دیدگاه

  1. سلام.خدایی فکری به حال این مردم رنج کشیده بکنیدکه سالها رنج ومشقت را برای اعطلای واحتزاز این پرچم بر بلندای این مملکت راتحمل کرده ا ند تحریم های ۴۲ ساله راتحمل کردن که روزی به راحتی و زندگی آرمانی خود برسنداماافسوس که وضع بهتر که نشد روز بروز بدتر هم میشود.فرزندانمان بیکار در امدمان پایین کفاف خرج ودخلمان را نمی‌دهد حال که بعد عمری کار تحمل سالهای جنگ وبعد آن حقوق های ناچیزچه باید کرد از ما که گذشت. فکری به حال کار ومسکن جوانان این مملکت بکنید .انشاالله

  2. سلام.خدایی فکری به حال این مردم رنج کشیده بکنیدکه سالها رنج ومشقت را برای اعطلای واحتزاز این پرچم بر بلندای این مملکت راتحمل کرده ا ند تحریم های ۴۲ ساله راتحمل کردن که روزی به راحتی و زندگی آرمانی خود برسنداماافسوسک که وضع بهتر که نشد روز بروز بدتر هم میشود.فرزندانمان بیکار در امدمان پایین کفاف خرج ودخلمان را نمی‌دهد حال که بعد عمری کار تحمل سالهای جنگ وبعد آن حقوق های ناچیزچه باید کرد از ما که گذشت. فکری به حال کار ومسکن جوانان این مملکت بکنید .انشاالله

  3. دولت چرا بودجه ای که به پیمانکار دلال می‌دهد وپیمانکاران دلال از سر وته حقوق کارگران میزنند با تبانی بعضی مسئولان آن شرکت دولتی وادارات… چرا دولت این بودجه را خودش نمی‌گیرد وبه خزانه خود دولت واریز نمی‌کند..مثلأاز هر نیرو شرکتی 6 میلیون تومان پیمانکاران دارند می‌خورند این همه نیروی شرکتی میدانید مبلغ آن چقدر می‌شود که دولت به پیمانکاران دلال می‌دهد.در اصل پیمانکاران از بودجه دولت واز جیب کارگران مولتی میلیاردر می‌شوند وهم سر کارگران کلاه می‌گذارند وهم سر دولت…

  4. سلام و وقت به خیر فکری به حال جوانان شورای حل اختلاف بکنید بعد از ۱۸ سال بیگاری کشیدن و کار مفت و مجانی و به بهانه افتخاری بودن نسبت به آنها بی تفاوت نباشید خودتون را جای اونها بگذارید و درک کنید

  5. باسلام،
    به خدا خیلی ناراحت هستیم. هردو ناشنوای مادرزاد هستیم. ازسال 1390 تاکنون به مدت11 سال به صورت قراردادی و نیروی خدماتی در آموزش و پرورش مشغول به کار میباشیم. ولی متأسفانه هنوز ازحالت قراردادی به پیمانی تبدیل نشده ایم.

  6. فکری به حال معلمان خرید خدمات ،قراردادی شرکتی که اصلا حالشان خوب نیست که هیچ معلوم نیست تا کی این باید تحمل کنن بکنید چرا ؟؟؟؟؟!!!!!!

  7. آقای دکتر لطیفی ما نیروهای شرکتی که چندین سال است گرفتار یک مشت دزد که خود را پیمانکار هستند می نامند اینها کسانی هستند که حق زن بچه های ما را نصف می کند آقای دکتر لطیفی شما چرا حقوق خود را از شرکت نمی گیرد تا ببینید چه لذتی دارد حالا شما موافقت نمی کنید این پیمانکاران حتی پول برنج ما را که برای خوردن خانواده ما هستند آن را هم نصف می کند این برده داری نوین را از بین ببرید ودست این دزدان را قطع کنید

    1. عالی واقعا حقوق خودشون 29 نمیشه واریز میشه ولی حقوق شرکتی بدبخت هروقت بخوان واریز می‌کنند اعیاد که میشه پاداشش ن واریز میشه به هر بانه ای که شده از حقوق کارگر می‌زنند خدا هیچ وقت نیامرزه اینا را که مردم بدبخت کردن هر کس می‌خواهد بیاد برای خودش تز بده و بره تمام این برنامه هایی که شما ابلاغ میکنید آخر کار باید کارگر بدبخت انجام بده شما فقط مسءول تایپ این نامه ها با کت و شلوار هستین و حقوقی چند میلیونی میگیرین

  8. به جای این جنگولک بازی ها حقوق دستگاهایی مثل راه و شهرسازی رو عادلانه کنید که کارمندهاش مثل گداها دارند زندگی میکنند بعد ببینید چطور همه چیز درست میشه . کارمند رسمی با ۱۰ سال سابقه لیسانس ، کارشناس متاهل مستاجر دریافتیم در ماه به ۷ م نمیرسه بعد توقع هم هست من مستاجر انگیزه داشته باشم طرح اقدام ملی مسکن زودتر اجرا بشه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام