اخبار اداری و استخدامی

بطحایی: به‌کارگیری معلمان حق‌التدریس به معنای استخدام رسمی نیست

وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از خواسته‌های فرهنگیان این است که یک یا دو نفر از نمایندگان معلمان در هیأت امنا یا هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان عضویت داشته باشند که با تشکیل تیمی در حال بررسی زیرساخت‌های حقوقی این مسئله هستیم.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران در خصوص نتیجه گزارش تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان، اظهار داشت: کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس هفته‌ای دو جلسه با حضور کارشناسان، گزارش‌های حاصل از تحقیق و تفحص را بررسی می‌کند و نتایج نشان می‌دهد مواردی است که در مسایل آتی صندوق ذخیره باید مورد توجه قرار دهیم تا شاهد مشکلات قبل نباشیم.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین خواسته‌های فرهنگیان این است که یک یا دو نفر از نمایندگان معلمان در هیأت امنا یا هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان عضویت داشته باشند تا فرهنگیان ضریب اعتماد بیشتری به تصمیمات صندوق داشته باشند.

بطحایی اضافه کرد: در این ایام با تشکیل تیمی در حال بررسی زیرساخت‌های حقوقی این مسئله هستیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص وضعیت معلمان حق‌التدریسی، گفت: این مسئله مربوط به دیروز و امروز نیست و همواره به این نیروها در آموزش و پرورش احتیاج داشته‌ایم اما به این معنا نبوده که یک روز این معلمان حق‌التدریس رسمی خواهند شد.

وی ادامه داد: اخیرا مجلس کلیات طرح تعیین تکلیف این معلمان را تصویب کرده و در حال بررسی آن در کمیسیون آموزش و تحقیقات است و ما هم در آموزش و پرورش آمادگی داریم در رشته‌های مورد نیاز، با هماهنگی مجلس معلمان را از محل طرح به کار بگیریم و به حضور آنها رسمیت ببخشیم که البته به معنای استخدام رسمی نیست.

بطحایی در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان، گفت: این قانون مشکل جدی برای ما ایجاد نکرده است و معلمان ما که بیش از سی سال سابقه دارند به دلیل نیاز ما ادامه کار داده‌اند و هنوز از سیستم خارج نشده اند که بازنشسته محسوب شوند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص سامانه جدید راه اندازی شده برای انتخاب مدیران بیان داشت: ما یک گام مهم برای شایسته سالاری در انتخاب مدیران شروع کرده‌ایم و بنا داریم پست های مدیریت خالی را با توجه به اعلام شرایط افراد، پر کنیم تا حلقه بسته مدیریت از بین برود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام