اخبار اداری و استخدامی

تشریح فرایند تمدید قرارداد پرستاران کرونا/ امتیازات ویژه برای پرستاران کرونا در آزمون استخدامی

سازمان اداری و استخدامی دخالتی در فرایند تمدید قرارداد پرستاران کرونا ندارد/ امتیازات ویژه برای پرستاران کرونا در آزمون استخدامی

شناسنامه قانون- سازمان اداری و استخدامی کشور، نحوه استخدام پرستاران جدید و همچنین پرستارانی که با قراردادهای ۸۹ روزه در برهه شیوع کرونا فعالیت داشتند را تشریح کرد.

به گزارش شناسنامه قانون، صدرائیان در خصوص روند جذب پرستاران جدید گفت: این موضوع منوط بر تأمین بودجه و ارائه اطلاعات مبنی بر نیاز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. روند اینگونه است که وزارت بهداشت، اطلاعات و مستندات نیاز خود را ارائه می‌دهد و پس از تامین اعتبار در سازمان برنامه و بودجه، سازمان اداری و استخدامی کشور پس از بررسی‌های لازم، مجوز برگزاری آزمون و استخدام را صادر می‌کند و مطمئنا تعامل لازم در این خصوص وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه پرستاران در برهه شیوع کرونا، کار جهادی کرده‌اند و به فراموشی سپردن آنها بی‌انصافی است، گفت: با اینکه سازمان اداری و استخدامی کشور هیچ نقشی در فرایند به‌کارگیری آنها در زمان شیوع کرونا و عدم تمدید قرارداد این افراد در حال حاضر ندارد، اما موضوع تعیین تکلیف این عزیزان را پیگیری می‌کند.

سخنگوی سازمان اداری و استخدامی کشور، در مورد چگونگی صدور مجوز استخدام پرستاران در زمان شیوع کرونا گفت: بکارگیری آنها در برهه شیوع کرونا با مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا بوده نه سازمان اداری و استخدامی کشور و حقوق آنها هم از محل‌هایی همچون درآمدهای مراکز درمانی پرداخت شده نه بودجه کشور و حالا همان مراکز با اتمام دوره کرونا، اقدام به تعدیل یا عدم تمدید قرارداد آنها کرده‌اند.

صدرائیان گفت: سازمان اداری و استخدامی کشور در جهت قدردانی از پرستاران و اعضای کادر درمان که به صورت مستقیم در آن برهه با بیماری کرونا مقابله کرده‌اند، امتیاز ویژه‌ای در آزمون استخدامی برای آنها در نظر گرفته است.

وی در توضیح اقدام این سازمان در خصوص امتیاز در نظر گرفته شده برای پرستاران و اعضای کادر درمان که با قراردادهای ۸۹ روزه به‌کار گرفته شده‌ بودند، افزود: سازمان اداری و استخدامی در جهت قدردانی از زحمات کادر زحمتکش درمان، در اقدامی مشترک با وزارت بهداشت و در اجرای ردیف ۳ بند «ب» مصوبات سی و یکمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا به تاریخ ۱۱/۰۵/۱۳۹۹، دستورالعمل نحوه تعیین و اعمال اولویت و امتیازات برای کارکنان قراردادی کار معین، کارگری، شرکتی و متعهدین خدمت درگیر در مقابله مستقیم با کرونا در آزمون‌های استخدامی وزارت بهداشت را به شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی پیشنهاد کرده بود که مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.

بیشتر ببینید: دستورالعمل نحوه تعیین و اعطای امتیازات و اولویت جذب نیروهای درگیر مستقیم با بیماری کرونا در آزمون استخدامی پیمانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

سخنگوی سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه این مصوبه، امتیازاتی برای همه اعضای کادر درمان فعال در زمان همه‌گیری ویروس کرونا قائل شده است و مطابق با بند ۳ این دستورالعمل، هر ماه فعالیت مستقیم در بازه زمانی ۰۱/۱۲/۱۳۹۸ تا اعلام خاتمه فراگیری بیماری کرونا، دو درصد از امتیاز کل به امتیاز مکتسبه فرد در مرحله آزمون کتبی استخدام وزارت بهداشت و موسسات زیرمجموعه آن می‌افزاید تصریح کرد: امتیاز موضوع این دستورالعمل تا سقف ۲۰ درصد و صرفا برای یک مرحله (از شرکتی به قراردادی یا پیمانی، از قراردادی به پیمانی) قابل احتساب و استفاده خواهد بود.

بیشتر ببینید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون آیا مایلید تازه‌ها و مقررات مهم برای شما ارسال شود؟
رد کردن
اجازه دادن به اعلان ها