اخبار اداری و استخدامی

عرب اسدی: تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی فقط از طریق آزمون استخدامی انجام می‌شود

عرب اسدی: تبدیل وضعیت نیرو‌های شرکتی فقط از طریق آزمون استخدامی انجام می‌شود

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: نیرو‌های شرکتی دستگاه‌های اجرایی، فقط از طریق آزمون استخدامی تبدیل وضع می‌شوند.

عرب اسدی: استخدام و تبدیل وضع نیرو‌های شرکتی، فقط از طریق آزمون استخدامیبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حسین عرب‌اسدی ، عدالت استخدامی را خط قرمز قوانین و مقررات خواند و گفت: «افرادی که متقاضی جذب به عنوان کارمند در دستگاه‌های اجرایی هستند، اعم از اینکه در حال حاضر در دستگاه مشغول هستند یا قصد ورود به دستگاه را دارند، فقط باید از طریق آزمون استخدامی اقدام کنند؛ امتیاز قائل شدن در آزمون استخدامی برای کسانی که در قالب نیروی شرکتی در دستگاه‌ها مشغول به‌کارند، مغایر با عدالت است.»

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری آزمون در زمان‌های ثابت هستیم، افزود: بنا داریم شرط سنی برای شرکت‌کنندگان محدودیت ایجاد نکند.

عرب‌اسدی همچنین از بازنگری در مواد امتحانی آزمون کتبی استخدامی خبر داد و گفت: «گاهی اوقات آزمون‌های استخدامی شبیه به کنکور می‌شوند و برخی معلومات در آن‌ها سنجیده می‌شود که شاید اصلاً برای ایفای آن شغل لازم نباشد.

وی افزود: اگر شغلی در نظام اداری مورد نیاز است، توجیهی ندارد برای تامین نیروی آن شغل از شرکت‌ها استفاده کنیم، بلکه باید مشاغلی مانند خدماتی را در نظام اداری بازتعریف کنیم؛ به عقیده ما حذف این مشاغل آنچنان که در دهه‌های قبل صورت گرفت، درست نبوده است.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور، چالش اصلی در غیررسمی به‌کارگرفتن نیروی انسانی را مشخص‌نبودن آمار دقیق کارکنان نیروی انسانی شرکتی دانست و گفت: ساماندهی نیروی انسانی یکی از دستور کار‌های جدی سازمان اداری و استخدامی کشور است. تا امروز نیز اطلاعات بیش از ۴۰۰ هزار نفر در سامانه ثبت شده است.

حسین عرب‌اسدی، پیشنهاد سازمان اداری و استخدامی درخصوص کارکنان شرکتی شاغل در بخش خدمات را پرداخت مستقیم دستگاه به ذی‌نفع نهایی عنوان کرد و گفت: «البته برای جذب در شرکت‌های خدماتی نیز باید ضابطه گذاشته شود؛ اساساً شرکت‌ها باید مجوز بگیرند، رتبه‌بندی و ارزیابی شوند تا پرداخت به شرکت و نیروی انسانی جداگانه صورت بگیرد و عدالت در پرداخت محقق شود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام