اخبار اداری و استخدامی

محمدباقر نوبخت: اختیارات رییس جمهور را نمی توان در قالب یک وزارتخانه تعریف کرد/ اصل ١٢٦ قانون‌ اساسی اختیار امور برنامه‌وبودجه را به رییس‌جمهور می‌دهد

رییس سازمان برنامه‌ و بودجه‌ کشور،گفت: براساس اصل ١٢٦ قانون‌ اساسی امور برنامه،بودجه،اداری و استخدامی جزءاختیارات رییس جمهور است.

شناسنامه قانون | nobakht icana

محمدباقر نوبخت در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به ارائه طرح تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارت برنامه و بودجه از سوی برخی نمایندگان، گفت: از نظر قانون اساسی تبدیل سازمان برنامه و بودجه به وزارت برنامه و بودجه شدنی نیست، چراکه براساس اصل ١٢٦ قانون اساسی امور برنامه، بودجه، اداری و استخدامی جز اختیارات شخص رییس جمهور است و رییس جمهور می تواند به فرد دیگری واگذار کند.

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، افزود:اختیار رییس جمهور را نمی توان در قالب یک وزارتخانه تعریف کرد و از این جهت موضوع تبدیل سازمان برنامه و بودجه قابل طرح نبوده و ضرورتی بر اجرای این کار نیز وجود ندارد.

کرباسیان می تواند دستاوردهای دولت یازدهم را بهبود ببخشد

سخنگوی دولت یازدهم، با اشاره به معرفی وزرای کابینه دولت به مجلس و چینش اقتصادی کابینه، تصریح کرد: کرباسیان مدیر با تجربه و موفقی در حوزه اقتصاد و دارایی بوده که ان شاءالله در دولت دوازدهم مدیر فعالی در تیم اقتصادی دولت است و می تواند دستاوردهای دولت یازدهم را در دولت دوازدهم حفظ کرده و بهبود ببخشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام