آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

جمشید انصاری: مديران اصلاح نظام اداري را تاييد مي كنند اما گام برنمي دارند

معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور گفت: مديران دولتي ضرورت اصلاح نظام اداري را تاييد مي كنند، اما گامي براي اصلاح اين نظام در دستگاه تحت مديريت خود گامي برنمي دارند.

جمشيد انصاري روز پنجشنبه در جلسه مديران سازمان مديريت وبرنامه ريزي استان زنجان افزود: اين ديدگاه نادرست مديران آسيب مهمي در اين حوزه محسوب مي شود و بايد تغيير پيدا كند. 

معاون رئيس جمهوري با بيان اينكه نظام مديريت در كشور باعث پيشبرد امور است، اظهار كرد: بايد برخي از روش هاي اصلاح ساختار نظام اداري در كشور را تغيير دهيم، تا اجراي آن در بدنه دولت با سرعت و كارآمدي بيشتري پيش رود.

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور با تاكيد بر اينكه اصلاح ساختار اداري كشور موضوع مهم و تغيير آن كاري سخت است، خاطرنشان كرد: دستگاه ها در مقابل اجراي اين اصلاحات مقاومت مي كنند و كوچك سازي، چابك سازي و رفتن به سمت دولت الكترونيك را براي ساير دستگاه ها تجويز مي كنند. 

انصاري اضافه كرد: مقدمات اصلاح قانون مديريت خدمات كشوري در دولت آماده شده و در نخستين فرصت، دولت دوازدهم لايحه آن را به مجلس شوراي اسلامي تقديم خواهيم كرد. 

وي تصريح كرد: براي كارآمد كردن نيروي انساني و خروج از حالت كنوني، بايد آموزش هاي كافي و بهسازي نيرو را در برنامه هاي اصلي خود قرار بدهيم. 

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور با اشاره به ضرورت حركت به سمت توسعه دولت الكترونيك در تمام بدنه دولت، افزود: زيبنده كشور ما نيست كه در توسعه اين دولت رتبه ۱۰۷ دنيا باشيم. 

معاون رئيس جمهوري با تاكيد بر لزوم مبارزه هميشگي با فساد اداري در كشور تصريح كرد: يكي از پيشنهادات بنده به مديران استاني اين بوده كه براي گسترش مبارزه با فساد بايد مردم را به ميدان كشاند ، بنابراين مي توان آنها را به تشكيل مجموعه هاي مردم نهاد براي نظارت بر عملكرد دستگاه هاي اجرايي در رعايت حقوق شهروندي تشويق كرد. 

انصاري با تشريح وظايف سازمان اداري و استخدامي كشور، گفت: وظيفه اين سازمان كمك به بهبود ماموريت ساير دستگاه هاي اجرايي است. 

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور يادآور شد: همانطور كه بايد به رفاه كاركنان دولت انديشيده شود، بايد عملكرد و كارايي كارمندان هم ملاك ارزيابي قرار گرفته و حضور فيزيكي در سازمان تنها ملاك ارزيابي نباشد.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام