آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

در پی پیشنهاد صنعت برق: موافقت برخی استانداران با تغییر ساعت کار اداری برای مدیریت مصرف برق

تهران- ایرنا- معاون دفتر مدیریت مصرف توانیر از موافقت برخی استانداران با پیشنهاد صنعت برق درباره تغییر ساعت کاری دستگاه های دولتی خبر داد.

http://shenasname.ir/images/ax-khabar/kahesh-saat.jpg

به گزارش شنبه پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، «علیرضا احمدی یزدی» گفت: در پی هماهنگی صورت گرفته با شرکت های زیرمجموعه توانیر، مذاکره با استانداران به ویژه در مناطق گرمسیر آغاز شد و تاکنون پنج استاندار با این پیشنهاد موافقت کرده‌اند.

احمدی یزدی گفت: تاکنون استانداران خوزستان، ایلام، قم، بوشهر و کرمان (برای اجرای طرح در جنوب کرمان) از این پیشنهاد استقبال کرده اند.

به گفته وی، در این طرح ساعت کاری یک ساعت زودتر آغاز می شود و یک ساعت زودتر به پایان می رسد.

معاون دفتر مدیریت مصرف توانیر تاثیر این طرح بر مصرف اوج بار هر استان را متفاوت ارزیابی کرد و گفت: میزان این تاثیر به تعداد دستگاه های اداری مستقر در هر استان بستگی دارد. به طور مثال اجرای این طرح باعث 250 مگاوات کاهش مصرف در اوج بار خوزستان می شود.

وی افزود: همه ساله در صنعت برق سرمایه گذاری های بسیاری فقط برای پاسخگویی به مصرف اوج بار در کمتر از 300 ساعت صورت می گیرد؛ درحالی که در بقیه ساعت های سال چنین ظرفیتی مورد نیاز نیست.

برپایه این گزارش، مصرف کنندگان اداری کشور جزو مشترکان بخش عمومی طبقه بندی می شوند که در مجموع 9.8 درصد مصرف برق کشور را به خود اختصاص می دهند.

به گزارش ایرنا، وزارت نیرو هفته گذشته اعلام کرد، به دنبال تداوم گرمای هوا بویژه در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور اوج مصرف برق از مرز 50 هزار مگاوات گذشت.

در این ارتباط، وزارت نیرو برای جبران کمبود برق در زمان اوج مصرف، مشوق هایی را در نظر گرفته است و مشترکان مختلف صنعتی، کشاورزی، خانگی و … می توانند با بکارگیری راهکارهایی به جلوگیری از خاموشی در شبکه برق کشور کمک کنند و مشمول پاداش ها و تخفیف های همکاری با وزارت نیرو شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام