آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

کاهش یک ساعات کاری ادارات در استان سمنان در ماه رمضان

استاندار و رئیس شورای اداری استان سمنان از کاهش یک ساعت از وقت اداری کارکنان دستگاه‌های اداری این استان در ماه رمضان خبر داد.

شناسنامه قانون | 635608958047353783

به گزارش خبرنگار ایسنا، محمدرضا خباز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: ابلاغیه‌ای در همین خصوص تنظیم و امروز برای اجرا به دستگاه‌های دولتی استان ارسال می‌شود.

وی با بیان اینکه تصمیم در خصوص ساعات کاری ادارات به استان‌ها واگذار شده تصریح کرد: استانداری سمنان با هدف ایجاد امکان بهره‌برداری بیشتر کارکنان از فیوضات این ماه مبارک این تصمیم را اتخاذ کرده است.

عالی‌ترین مقام اجرایی دولت در استان ادامه داد: بر همین اساس همه دستگاه‌های اداری و دولتی استان یک ساعت زودتر از موعد قبلی تعطیل می‌شوند و ساعت اداری از 14 و 30 دقیقه به 13 و 30 دقیقه کاهش می‌یابد.

استاندار سمنان با اشاره به گرمای هوا و افزایش مصرف انرژی در ساعات پیک مصرف در استان خاطرنشان کرد: کاهش یک ساعت از ساعات کار اداری در ساعات پیک مصرف در کاهش مصرف انرژی نیز بی‌تاثیر نخواهد بود لذا علاوه بر وجه معنوی این تصمیم و ایجاد امکان استفاده بیشتر از برکات این ماه، زمینه‌ای برای کاهش مصرف برق نیز فراهم خواهد شد.

خباز با اشاره به افزایش دمای هوا و مصرف بالای شهروندان استان در ماه پایانی بهار و دو ماه ابتدایی تابستان از همه دستگاه‌های اداری خواست در مصرف آب و برق صرفه‌جویی لازم را نیز داشته باشند.

استاندار سمنان همچنین گفت: قرار است که تصمیم دیگری در خصوص ساعات کار اداری در استان اتخاذ شود که ظرف یکی دو هفته آینده با قطعی شدن آن به اطلاع عموم همکاران و مردم استان خواهد رسید.

این مصوبه بعد از تعطیلات 14 و 15 خرداد اجرایی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام