اخبار اداری و استخدامی

تعیین افزایش حقوق ۱۴۰۱ بازنشستگان حداقل بگیر تأمین اجتماعی/ ادامه جلسات افزایش سایر سطوح

افزایش حقوق ۱۴۰۱ بازنشستگان حداقل بگیر تأمین اجتماعی تعیین شد/ جلسات برای تعیین میزان افزایش سایر سطوح ادامه دارد

دکتر میرهاشم موسوی از اعمال ماده ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی در افزایش حقوق بازنشستگان خبر داد و گفت: “انشالله با همکاری دولت محترم افزایش حقوق مستمری‌بگیران در اردیبهشت‌ماه اجرایی خواهد شد. بررسی کارشناسی درباره افزایش مستمری بازنشستگانی که حداقلی‌بگیر محسوب می‌شوند، بر اساس ماده ۱۱۱ قطعی شده و درباره میزان افزایش سایر سطوح نیز جلسات ادامه دارد.”

به گزارش شناسنامه قانون، در جلسه ای که با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، قائم مقام و معاونین این سازمان و همچنین رئیس و اعضای هیئت مدیره کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر، رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری برگزار شد؛ مقرر شد افزایش حقوق مستمری بگیران در اردیبهشت ماه انجام شود.

دکتر موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در این زمینه گفت: “انشالله با همکاری دولت محترم افزایش حقوق مستمری‌بگیران در اردیبهشت‌ماه اجرایی خواهد شد. در مورد تعیین افزایش حقوق ۱۴۰۱ بازنشستگان ماده ۹۶ و ۱۱۱ مورد توجه بوده و بررسی کارشناسی درباره افزایش مستمری بازنشستگانی که حداقلی‌بگیر محسوب می‌شوند، بر اساس ماده ۱۱۱ قطعی شده و درباره میزان افزایش سایر سطوح نیز جلسات ادامه دارد. رویکرد راهبردی ما این است که با همفکری شرکا و نمایندگان بازنشستگان و براساس الزامات قانونی و مقدورات سازمان، بهترین تصمیم در زمینه تحقق عدالت و صیانت از حقوق ذینفعان اتخاذ شود.”

افزایش ۵۷.۴ درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی در راه است

علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران):

?پیشنهاد کارگری‌ها، افزایش ۵۷.۴ درصدی حداقل مستمری و سایر سطوح است که خوشبختانه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی نیز نسبت به این مساله، نگاه مثبتی دارد و موافق است.

?افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی پس از پیشنهاد مدیرعامل سازمان باید به تایید هیات وزیران برسد؛ در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، یک اشتباه کوچک تایپی وجود دارد و آن اینکه در تبصره ۱۲ قانون بودجه، وقتی افزایش مستمری صندوق‌های زیرمجموعه دولت را ده درصد مشخص کرده، یک ویرگولِ اشتباه آمده؛ نوشته شده «صندوق تامین اجتماعی، نیروهای مسلح»؛ در حالیکه منظور صندوقِ تامین اجتماعیِ نیروهای مسلح یا همان صندوق لشگری است.

?این اشتباه تایپی، تامین اجتماعی را ذیل صندوق‌های دولتی آورده و افزایش مستمری را ده درصد درنظر گرفته. به همین دلیل، کارشناسان سازمان استدلال کردند اگر قبل از رفع این اشکال، افزایش ۵۷.۴ درصدی مستمری به هیات دولت فرستاده شود، با این بند بودجه تناقض دارد و تصویب نمی‌شود.

?به سرعت و در روزهای آینده این مشکل برطرف خواهد شد؛ مدیرعامل سازمان وعده داده با مکاتبه با مجلس این مساله به زودی حل می‌شود. همه چیز برای افزایش ۵۷.۴ درصدی مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی فراهم است و امیدواریم خیلی زود احکام جدید صادر شود.

15 دیدگاه

  1. باز نشسته ها مخارج بیشتری در زندگی دارند مخارج دارو و درمان و خانواده ای که بزرگتر شده و نوه ها را هم شامل می‌شود با این گرانی افسار گسیخته چیکار کنند

  2. دو ناعدالتی
    1- افزایش مستمری باز نشسته ها در سال قبل باعث شده که بازنشسته های امسال (اواخر سال 1400) مستمری شان کمتر بشود؟برای حبران آن ، چه اقدامی می کنند؟
    2- بازنشسته هایی که کمتر حق بیمه پرداخت کردند ، درصد افزایش مستمری شان بیشتر شده.چرا؟

  3. باسلام اینجانب ۲۳سال کمک بهیاربودم دربیمارستان بقیه اله بالای صدساعت اضافه کارهرماه داشتم شش سال مشاغل سخت وزیان اور دادن العان چهارماهه بازنشسته شدم حقوق منوپنج میلیون زدن همش ای سی یوکارمیکردم خداروخوش میادچکارکنم بااین حقوق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام