اخبار اداری و استخدامی

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور: دولت برای استخدام های جدید محدودیت دارد

جمشید انصاری، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با تاکید براینکه جذب نیرو در دستگاه ها و نهادها دارای محدودیت های قانونی است، گفت: در آزمون های سال گذشته مجوز استخدام برای حدود ۳۵ هزار نفر صادر شد.

شناسنامه قانون | ansari2

وی درخصوص توجه به عدالت جنسیتی در استخدام افراد بر اساس دستور رئیس جمهوری، گفت: پس از تاکیدات سال گذشته رییس جمهور مبنی بر توجه به عدالت جنسیتی در استخدام نهادها و دستگاه ها و پس از ثبت نام از افراد در آزمون استخدامی، درخصوص شرایط ورود به رشته های شغلی تغییراتی ایجاد شد و برخی محدودیت ها برای ثبت نام زنان برداشته شد، بنابراین پس از تغییرات اعلام شد زنانی که خواهان انتخاب برخی رشته ها هستند با ورود به سایت تقاضای خود را اعلام می کنند.

جزئیات آزمون فراگیر سال گذشته

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با اشاره به اینکه برگزاری آزمون استخدامی سال گذشته از شهریور به آبان ماه موکول شد، افزود: با اعمال تغییرات و پس ازبرگزاری آزمون مشخص شد که حدود ۵۲ درصد از پذیرفته شدگان از زنان و حدود ۴۸ درصد از مردان هستند، بنابراین نه تنها عدالت جنسیتی اعمال شد؛ بلکه زنان حدود ۲ درصد بیشتر از مردان پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه در آزمون هر سال رشته های شغلی متفاوت است، تصریح کرد: به عنوان مثال درسال گذشته سهم آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و درمان بالا بود، بنابراین ورود زنان به مشاغل دراین دو دستگاه قابل توجه بود؛ ازاین رو میزان ورود زنان به برخی رشته ها بستگی به شغل مورد نظر دارد؛ به عنوان نمونه کمتر زنی وجود دارد که خواهان ورود به رشته محیط بانی باشد.

محدودیت در استخدام های دولتی

طبق قوانین موجود در کشور نمی توان به میزان مورد نیاز در دستگاه ها نیرو جذب کرد، بلکه باید به نسبتی از خروجی افراد از دستگاه ها نیروی جدید جذب کرد؛ بنابراین وزارت بهداشت ودرمان و یا هر دستگاه دیگری به نسبت خروجی خود می تواند مجوزهای لازم را برای جذب نیرو کسب کند.

رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه در آزمون پاییز سال گذشته نزدیک به ۲۹ هزار و ۴۰۰ نفر سهمیه استخدام وجود داشت، افزود: ضمن اینکه در آزمون بهار سال گذشته برای بیش از ۵ هزار نفر سهمیه استخدام ایجاد شد، همچنین در سال گذشته برای حدود ۳۵ هزار نفر مجوز استخدامی صادر شده که آزمون آنها نیز برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام