فروشگاه کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

همتعلی شاهنظری: افزایش حقوق بازنشستگان تا ۲۷ درصد

رئیس امور نظام های پرداخت و مدیریت مشاغل سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: براساس بند ۲ مصوبه دیروز هیئت دولت حقوق بازنشستگان سنوات قبل تا ۲۷ درصد افزایش خواهد یافت.

شناسنامه قانون | bazneshasteh

به گزارش خبرگزاری تسنیم، شاه نظری افزود: در مصوبه دیروز هیئت دولت برای اولین بار در راستای افزایش حقوق بازنشستگان و همسان سازی حقوق آنان، میزان دریافتی کل بازنشستگان در مقایسه با سال قبل 15 درصد رشد خواهد داشت که پس از همسانسازی این افزایش برای بازنشستگان سنوات قبل تا 27 درصد نیز خواهد رسید.

وی همچنین گفت: براساس این مصوبه در سال 96 حقوق بازنشستگان دارای 30 سال خدمت با احتساب ضریب افزایش و همسان سازی کمتر از یک میلیون و یکصد و پنجاه هزارتومان نخواهد بود.

شاهنظری درباره مصوبه دیگر هئیت دولت که دیروز ابلاغ شد افزود: قانونگذار این اختیار را به دولت داده که ضریب حقوق کارکنان دولت را اعلام کند و دولت نیز براین اساس ضریب رشد حقوق را 10 درصد اعلام کرده است.

رئیس امور نظام های پرداخت و مدیریت مشاغل سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: این مصوبه ضریب سال را اعلام می کند به این معنی که حقوق کارکنان در سال 96 در مقایسه با سال 95 ده درصد افزایش خواهد یافت واین همان افزایش سالیانه حقوق شاغلین خواهد بود که هر ساله مجلس اختیار آن را به دولت می دهد و دولت می تواند متناسب با وضعیت اقتصادی ضریب آن را اعلام کند.

شاهنظری تصریح کرد: دیروز مصوبه افزایش حقوق کارکنان دولت ، اساتید دانشگاه ها، قضات و شاغلین موسسات عمومی غیر دولتی ابلاغ شد و از یکم فروردین ماه سال 96 باید اجرایی شود.

مستندات مربوط:

 تعیین ضریب حقوق و حداقل و حداکثر حقوق کارمندان، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی و قضات در سال 1396

 تعیین ضریب حقوق و حداقل و حداکثر حقوق بازنشستگان در سال 1396

 ضوابط اجرایی قانون بودجه سال 1396 کل کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام