آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

شهیدی، رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران: شهید دانستن افراد فقط براساس قانون است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: برای شهید دانستن افرادی مانند آتش نشانان، راهداران و دیگر افراد، بنیاد شهید طبق قانون عمل می کند.

شناسنامه قانون | 147747828240716700

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، به نقل از ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در حاشیه برپایی نمایشگاه رویش دوباره ویژه نخبگان شاهد و ایثارگر در موزه شهدا در جمع خبرنگاران افزود: براساس قانونی که در اوایل انقلاب تصویب شد، بنیاد شهید تنها برای افرادی که در دوران دفاع مقدس و جبهه، جان خود را از دست می دادند، شهید محسوب می شدند.

وی با بیان اینکه برای پس از جنگ تحمیلی قانونی در این زمینه تصویب نشد، اظهار داشت: در سال 82 نماینده ولی فقیه از وزارت رفاه در حین ماموریت در حادثه تصادف فوت کردند که آن زمان مسئولان وقت نامه ای به رهبر معظم انقلاب نوشتند که وی شهید محسوب شود اما رهبری اعلام کردند که باید شهید خدمت باشد و در قطعه شهدا به خاک سپرده شود.

وی اضافه کرد: ما این افرادی که برای نظام خدمت می کنند را به عنوان شهید قبول داریم و امیدواریم اجر شهید برای آنها باشد و حتی در قطعه شهدا به خاک سپرده می شود ولی تامین زندگی آنها با اداره مربوطه است.

شهیدی با اشاره به شهادت چند خلبان در کیش و شهیدخدمت نامیدن این افراد نیز گفت: همچنین شب گذشته عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی درباره نیروی راهداری که در حادثه سقوط بهمن در روستای مبارک آباد دماوند جان خود را از دست داد با من تماس گرفت که اعلام کردم ما هیچ مشکلی برای به خاک سپردن وی در قطعه شهدا نداریم اما وضعیت معیشتی و حقوق آن بر عهده اداره مربوطه است.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: افرادی مانند آتش نشانان و نیروهای راهداری که در حادثه ای کشته می شوند طبق قانون باید تامین معیشت آنها به عهده اداره مربوطه آنها باشد، اگرچه اینها برای ما شهید هستند و چنانچه اعتبار لازم را به بنیاد شهید تخصیص دهند ما خدمات لازم را به این افراد ارائه می دهیم.

شهیدی اضافه کرد: برای محیط بانان نیز ما آنها را به عنوان شهید می شناسیم اما بازهم تامین معیشت آنها با محیط زیست است اما طبق قانون محیط بانی که در درگیری با اشرار کشته شود به عنوان شهید محسوب می شود.

براساس آمار بنیاد شهید، در حال حاضر بیش از 220 هزار شهید تقدیم انقلاب شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام