آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

دکتر نوبخت: تشکیل سازمان امور اداری و استخدامی ارتباطی با فیش‌های حقوقی ندارد

«محمدباقر نوبخت» روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران هدف از تشکیل سازمان اداری و استخدامی را بهبود رسیدگی به امور استخدامی با تفکیک آن از برنامه و بودجه دانست.

preview

معاون رییس جمهوری درباره تفکیک امور استخدامی از برنامه و بودجه و تشکیل دو سازمان جدید زیر نظر رییس جمهوری گفت: با توجه به تکالیفی که در حوزه اقتصاد مقاومتی، پیگیری سیاست های ابلاغی رهبر انقلاب در حوزه های مختلف، مدیریت و تخصیص منابع، نظارت بر اجرای طرح ها و بودجه ریزی بر عهده این سازمان مدیریت و برنامه ریزی نهاده شده است، لازم بود امور استخدامی از آن تفکیک شود.

نوبخت بحث تفکیک این دو سازمان را مرتبط با فیش های حقوقی ندانست و اظهار داشت: ضرورت این تفکیک از زمستان سال گذشته احساس و مقرر شد ضمن احیای سازمان امور اداری و استخدامی به نحوی عمل شود که امور اداری کشور تحت شعاع برنامه و بودجه و تخصیص منابع قرار نگیرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: در حال حاضر قوانین و مقررات بسیاری وجود دارد و لازم است این امور در بخش جداگانه ای مورد بررسی دقیق قرار گیرد زیرا گاهی سازمان ها برای یک شخص قوانین خاص اعمال می کنند.

وی بازنگری در قانون مدیریت خدمات کشوری و پوشش دادن آن به همه نهادها و سازمان های دولتی و نیز ارتقای بهره وری را از دیگر ضرورت های تشکیل سازمان امور اداری و استخدامی کشور عنوان کرد.

نوبخت تشکیل سازمان امور اداری و استخدامی کشور را مغایر با برنامه پنجم توسعه مبنی بر ممنوعیت ایجاد سازمان جدید ندانست وگفت: از آنجا که تفکیک صورت گرفته و سازمان جدیدی از ابتدا ایجاد نشده است، لذا مغایر با قانونی نیست ضمن آنکه پارسال مجلس مصوبه ای در این زمینه داشت که شورای نگهبان آن را به دلیل مغایرت با قانون اساسی رد کرد زیرا قانون اساسی امور برنامه، بودجه، اداری و استخدامی را از وظایف و اختیارات رییس جمهوری می داند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام