آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

روحانی: در ارائه لایحه بودجه تاخیر نداشتیم

روحانی: در ارائه لایحه بودجه تاخیر نداشتیم

شناسنامه قانون | IMAGE635906148907958907

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در ارائه لایحه بودجه سال 95 و لایحه برنامه ششم تأخیری نداشتیم، گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس که این روزها خیلی سرشان گرم است و ایام انتخابات بوده، بعد از اینکه از انتخابات فرصت کافی هم وجود دارد لایحه بودجه را تصویب کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس، حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان صبح امروز در مراسم بهره‌برداری همزمان از 138 طرح استانی که در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور برگزار شد، طی سخنانی گفت: خوشحالیم که در دهه فجر انقلاب اسلامی موفق می‌شویم 138 پروژه را در سراسر کشور افتتاح کنیم که امروز همزمان این پروژه‌ها در استان‌های مختلف عملیاتی می‌شود.

وی افزود: با توجه به آماری که الان ارائه شد خوشحالیم که آنچه که به مردم استان‌ها در سفرهای استانی وعده دادیم 70 درصد اعتباراتش اختصاص داده شده و در اختیار قرار گرفته و ان‌شاءالله حدود 30 درصد مابقی هم تخصیص داده خواهد شد و در اختیار مجریان قرار می‌گیرد.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: قرار ما در همه استان‌ها بر این بوده که چیزی را وعده دهیم که حتی‌الامکان عملیاتی و اجرایی باشد و بتوانیم آن را در دولت یازدهم به سرانجام برسانیم.

روحانی تأکید کرد: البته توافق کردن با آقای نوبخت سخت است در سفرهای استانی که ایشان معمولاً می‌گویند بودجه نداریم و در آنجا مشکل داریم و نرویم ولی به هر حال ما تاکنون اکثر استان‌ها حضور یافتیم و قول‌هایی را هم که دادیم تا الان بیش از 51 درصد آن را اجرا کردیم و به اتمام رساندیم.

وی افزود: مابقی وعده‌‌ها و قول‌های ما هم در حال انجام است، 9 استان دیگر برای انجام سفرها باقی مانده که باید ظرف هفته‌های آینده سال جاری و 6 ماهه سال آینده که آقای نوبخت باید خودشان را آماده کنند تا این سفرها با برنامه‌ریزی انجام شود که البته مصممیم این سفرها را تا 6 ماهه دوم انجام دهیم.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: سفرهای استانی در عمران و آبادانی استان‌ها بسیار تأثیرگذار است ضمن اینکه دیدار با مردم برای ما مغتنم است و مطالب و پیشنهادات مردم و همچنین برگزاری جلسات با فرهیختگان و نخبگان و علما و … برای این دولت ارزشمند و هدایت‌کننده است.

روحانی در ادامه سخنان خود تأکیدکرد: احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از نظر من بسیار مهم بود، علاوه بر اینکه یکی از وعده‌های انتخاباتی بنده احیای این سازمان بود و معتقد بودم مغز کارشناسی دولت این سازمان است زیرا این سازمان است که باید کار کارشناسی بر روی طرح‌ها و پروژه‌ها و … داشته باشد.

وی افزود: طبق قانون اساسی برنامه و بودجه، امور اداری و استخدامی، مستقیما بر عهده شخص رئیس‌جمهور است و بنابراین احساس مسئولیت ویژه‌ای در این زمینه رئیس‌جمهور کشور باید داشته باشد و این سازمان باید کشور را در مسیر درستی سامان دهد.

رئیس‌جمهور با تشکر از کارمندان و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی تصریح کرد: این سازمان بودجه را در تاریخ مشخص و قانونی خودش آماده کرده و به دولت ارائه کرد و دولت هم توانسته بر سر موقع خودش به مجلس شورای اسلامی این لایحه را ارائه کند، امسال هم که ما تأخیر در ارائه لایحه بودجه داشتیم دلیلش این بود که می خواستیم موضوع برجام عملیاتی شود زیرا بودجه را بر مبنای حذف زنجیر تحریم بسته بودیم.

روحانی ادامه داد: شبی که برجام اجرایی شد حتی یک روز هم تأخیر نداشت و صبح فردای آن روز هم لایحه و هم برنامه پنج ساله را تقدیم مجلس شورای اسلامی کردیم پس امسال هم می‌توانیم با صدای بلند بگوییم حتی یک روز در ارائه لایحه بودجه سال 95 و لایحه برنامه مقررات ضروری در اجرای برنامه مدون دولت در برنامه ششم تأخیری نداشتیم.

وی اضافه کرد: زمان هم به اندازه کافی برای تصویب این لوایح در اختیار مجلس شورای اسلامی بوده یعنی از زمانی که لایحه را تقدیم کردیم تا عید نوروز 64 روز زمان وجود داشته و بنده و هم آقای نوبخت قبل از اینکه دولتی باشیم مجلسی بودیم و سازوکار مجلس را خوب بلدیم و می‌دانیم برای تصویب این لوایح چقدر زمان می‌برد.

رئیس‌جمهور همچنین خاطرنشان کرد: طبق آیین‌نامه زمان بررسی لوایح در کمیسیون‌های تخصصی و کمیسیون تلفیق و … مشخص است و ما هم تجربه کافی را حداقل در 5 دوره مجلس که در آنجا بودیم و این لوایح را بررسی و تصویب کردیم، داریم.

روحانی تأکید کرد: امیدواریم نمایندگان مجلس که این روزها خیلی سرشان گرم است و ایام انتخابات بوده علی‌رغم این مسائل ان‌شاءالله بعد از اینکه از انتخابات برمی‌گردند و فرصت کافی هم وجود دارد لایحه بودجه را تصویب کنند و ما بتوانیم در آغاز سال 95 کارها را بر اساس برنامه انجام دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام