آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

جاذبه های گردشگری جاده هراز/ راهنمای کاربردی کوهپیمایی و طبیعت گردی

جاذبه های گردشگری جاده هرازجاذبه های گردشگری جاده ی هراز

آنچه در این کتاب می خوانید…
جاجرود، بومهن، رودهن، آبعلی، امامزاده هاشم…
پلور…
آب اسک،نیاک، پل مون…
گزنگ، شنگلده، وانا…
قلابن، بایجان، کهرود، پنجاب…
سیاه بیشه، چلاو، رزکه، محمد آباد…
آشنا می شوید.
 
این کتاب به معرفی  جاذبه های گردشگری طبیعی و فرهنگی جاده هراز پرداخته است. جاده هراز که از تهران شروع می شود و تا شهر آمل ادامه دارد، در مسیر 155 کیلومتری خود جاذبه های فراوانی دارد که هر کدام زیبایی خاصی را برای گردشگران به ارمغان می آورد در معرفی بعضی از جاذبه ها، شماره تماس هایی برای هماهنگی راهنمای محلی، گروههای کوهنوردی منطقه، محل استراحت و شب مانی، رستوران، اردوگاه، خانه ی محلی، امامزاده، وسیله ی نقلیه و هتل، آمده تا بتوانید با برنامه ریزی بهتری گردش کنید.استفاده از نقشه، تساوی رنگی، مختصات جغرافیایی نقاط مهم، پمپ بنزین های مسیر، و تعیین سطح برنامه، استفاده از مطالب این کتاب را آسان تر نموده است.
 
تلفن دریافت سفارش:02166481989

مولفین : احمد نظری
تعداد صفحات : 428 صفحه
قیمت : 32،000 تومان
قطع : پالتویی
نوع کتاب : رنگی
نوع جلد : گالینگور (جلد سخت)
شابک :

 

راهنمای کاربردی کوهپیمایی و طبیعت گردی

راهنمای کاربردی کوه پیمایی و طبیعت گردی

 

 

آنچه در این کتاب می خوانید…
پوشاک و وسایل ضروری
لایه بندی لباس،انتخاب لباس در شرایط آب و هوایی مختلف، مراقبت از لباس و کفش، ساختار کفش،انواع جوراب و کفش، انواع کوله پشتی، تنظیم اندازه کوله، چیدمان کوله،انواع چادر، مراقبت از چادر، تعمیر چادر، ویژگی های کیسه خواب، ساختار و دمای کیسه خواب، تجهیزات پخت و پز، وسایل ضروری دیگر، کیف بقا و کمک های اولیه، وسایل نظافت شخصی، وسایل فنی.
برنامه ریزی برای حرکت
ارزیابی اطلاعات و انتخاب مسیر، مجوز عبور و نقشه ی منطقه، انتخاب گروه، اجرای برنامه در خارج از کشور، استفاده از باربر و راهنما، آمادگی جسمانی، پیشنهاد وعده های غذایی مختلف، تغذیه مناسب، ترکیبات مواد غذایی.
در طول مسیر
سیستم گام استراحت، خوردن وآشامیدن، جلوگیری از اسپاسم ، مراقبت از پا، طبیعت گردب با کودکان، کتاب های کودک، استفاده از نقشه و قطب نما، انواع جهت یابی، کوه پیمایی در مسیر های دشوار، عبور از مسیرهای سنگی، شن اسکی، رودخانه، مسیرهای برفی، یخی و باتلاق ، شرایط آب و هوایی مختلف، شناخت آب وهوا، پیش بینی آب و هوا، انواع ابرها، رعایت اصول ایمنی…
اردو زدن
اردو زدن در فضای باز، راه اندازی چادر، سرپناه های بین راهی، ایجاد سرپناه موقت، استفاده از ننو، غذا و آب در ارودگاه، آتش در ارودگاه، بهداشت فردی و محیطی، گیاهان دارویی و خوراکی…
چالش های پیش رو
ساخت سریع یک پناهگاه، کمبود آب، باران های شدید، رعد و برق، گرمای طاقت فرسا، رطوبت شدید، حرکت در مه، برف و هوای یخبندان، آتش سوزی در جنگل، طوفان و گردباد، پیدا کردن مسیر از طریق نقشه و حوادث طبیعی، برخورد با حیوانات…
 
کمک های اولیه
تاول ها، کبودی، بریدگی و خراشیدگی، گرفتگی عضلات، آفتاب سوختگی، نیش زدگی و گاز گرفتگی، مسمویت گیاهی، کمبود آب، گرمازدگی، خستگی، ارتفاع زدگی، صاعقه زدگی، یخ زدگی اندام ها، سرما زدگی عمومی بدن، برف کوری، جراحت، رگ به رگ شدن، پیچ خوردگی، اسپاسم عضلات، در رفتگی، شکستگی، خونریزی، شوک، بیهوشی، تنفس مصنوعی، CPR، وضعیت نقاهت…
پیاده روی در مرتعی سرسبز در یک روز بهاری، قدم زدن بر روی شن های روان کویر، شنیدن صدای خش خش برگ های پاییزی جنگل، عبور از رودخانه سرد در گرمای طاقت فرسا، تجربه سکوت و تاریکی مطلقدر اعماق غار، پیمایش دامنه های پر از گل و گیاه و کوه پیمایی تا  رسیدن به قاره ی سترگ، قسمت عمده ای از سبک زندگی کوهپیمایان و طبیعت گردان را تشکیل می دهد. در این کتاب با قبایل و اصول کاربردی در زمینه های مختلف کوهپیمایی و طبیعت گردیآشنا می شوید. پرداختن به هریک از فعالیت های پیش گفته، اگر همراه آموزش صحیح باشد،هم لذت شما را بیشتر می کند و هم موجب پایداری فعالیت شما می شود.  
 

تلفن دریافت سفارش:02166481989

مولفین : کارن برگر
مترجم : سامان شاهین پور 

پژوهش و نظارت : احمد نظری ،
تعداد صفحات : 288 صفحه
قیمت : 25،000 تومان
قطع : پالتویی
نوع کتاب : رنگی
نوع جلد : جلد سخت
شابک : 978-600-6591-57-5

 

 اطلاعیه انتشارات مهرسا:

با توجه به اهمیت آموزش در گسترش گردشگری مسئولانه در طبیعت و نیز با هدف گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی، کتاب‌های فوق برای افراد زیر با 40 درصد تخفیف ارائه می‌گردد:

1- راهنمایان طبیعت گردی، راهنمایان ایران‌گردی و جهانگردی(با ارائه کارت معتبر میراث فرهنگی)

2- کلیه همکاران شاغل در آژانسهای مسافرتی و گردشگری (با ارائه کارت فعالیت در آژانس)

3- مربیان شاخه‌های مختلف کوهنوردی و صعودهای ورزشی(با ارائه کارت رسمی فدراسیون)

4- سرپرست یا مسئول روابط عمومی گروه‌های کوهنوردی (با ارائه معرفی نامه از گروه)

* آن دسته از عزیزانی که کتاب جاذبه‌های گردشگری جاده‌ی هراز را قبل از تاریخ 24 خردادماه خریداری نموده اند، می‌توانند برای دریافت نقشه‌ی کلی جاده هراز که ضمیمه‌ی رایگان کتاب می‌باشد، به آدرس انتشارات مراجعه نمایند.

* برای استفاده از این تخفیف، مراجعه‌ی حضوری درخواست کننده (یا مراجعه یک نفر به جای دوستان با ارائه کارت آنها)مستدعی است.

* لطفا قبل از مراجعه تماس بگیرید.

آدرس: میدان انقلاب، خیابان کارگر جنوبی، حدفاصل خیابان لبافی نژاد و خیابان جمهوری، سمت چپ کوچه صابر، پ1 طبقه اول. انتشارات مهرسا.

شماره تماس: 66493465

آدرس اینترنتی : http://home.mehrsa.org/book8.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام