کتاب استخدامی اداری ها
اخبار اداری و استخدامی

تفویض اختیار به مدیران استانی | وزرا به مدیران خود اعتماد کنند

تفویض اختیار به مدیران استانی | وزرا به مدیران خود اعتماد کنند

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور: جوهره تفويض اختيار، اعتماد است/ وزرا به مديران زيرمجموعه خود اعتماد كنند
رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور گفت: جوهره تفويض اختيار، اعتماد است؛ وزرا بايد به مديران زيرمجموعه خود اعتماد كنند، زيرا در كل كشور استعداد‌ها و نيرو‌هاي توانمند و خوبي وجود دارد كه اگر اختيارات به استان‌ها منتقل شود، كار‌ها بهتر و روان‌تر انجام مي‌شود.

به گزارش سازمان اداري و استخدامي كشور، دكتر ميثم لطيفي روز يكشنبه، ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، در همايش تفويض اختيار به مديران استاني گفت: دولت شعارهايي را در اين ايام مطرح كرده است كه اولين شعار مهم عدالت‌محوري و مبارزه با فساد است. شعار دوم دولت، مردمي‌سازي است زيرا ما نياز داريم مردم وارد كار شوند و توفيق نصيب همه شود. شعار سوم تحول‌خواهي است. ما تشنه استقرار دولت اسلامي هستيم و همه اركان دولت بايد در اين زمينه كمك كنند. شعار ديگر دولت جوان گرايي است كه مي تواند به امر گردشگري و به ميراث‌فرهنگي كمك كند و موضوع را تسريع كند.

دكتر لطيفي در ادامه اضافه كرد: در سازمان اداري استخدامي دنبال اين سه شعار هستيم؛ نخست عدالت، عدالت در جذب و استخدام و برخورداري از امكانات دولت. اين‌ها موضوعاتي است كه بايد در تصميمات خود لحاظ كنيم. شعار دوم بهره‌وري است؛ عدالت و بهره‌وري بايد با هم اتفاق بيفتد، اما متاسفانه طي سال‌هاي گذشته بهره‌وري نداشتيم. مطالبه مردم بيش از آنكه افزايش حقوق باشد، اين است كه تورم را كنترل كنيد بنابراين بهره‌وري در بخش دولتي و خصوصي بايد افزايش پيدا كند. شعار سوم رضايت مردم است. اگر اين سه شعار محقق شود موفق خواهيم شد. ما به عنوان مسئول بايد كاري كنيم تا مردم طعم شيرين خدمت را راحت و بدون دغدغه و بوروكراسي اداري بچشند.

وي در ادامه گفت: براي تحقق اين شعارها چند راهبرد وجود دارد؛ بايد به سمت دولت هوشمند و الكترونيك برويم تا ديگر لازم نباشد مردم براي كار اداري بيرون بيايند. در حال حاضر بيش از ۸۵ درصد از نسخه‌هاي پزشكي به صورت الكترونيك صادر مي‌شود. راه‌اندازي سامانه سرمايه انساني و مديران فردا توسط وزارت ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي به تسهيل امور كمك مي‌كند.

رئيس سازمان اداري و استخدامي كشور گفت: در ادبيات علمي سه ركن وجود دارد كه معلومات و اطلاعات ركن اول آن است. سامانه‌هاي الكترونيك كنترل را هوشمند مي‌كنند و ما آماده همكاري با وزارت ميراث‌فرهنگي هستيم؛ گردشگري در بسياري از كشورهاي دنيا درآمدهاي اقتصادي را شكل مي‌دهد و در حوزه درآمدهاي غيرنفتي مسئوليت مهمي بر عهده وزارت ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي است.

وي جوهره تفويض اختيار را اعتماد دانست و تأكيد كرد: وزرا بايد به مديران زيرمجموعه خود اعتماد كنند، زيرا در كل كشور استعداد‌ها و نيرو‌هاي توانمند و خوبي وجود دارد كه اگر اختيارات به استان‌ها منتقل شود، كار‌ها بهتر و روان‌تر انجام مي‌شود.

دكتر لطيفي در پايان ابراز اميدواري كرد ساير دستگاه‌ها به موضوع تفويض اختيار توجه داشته باشند و اين كار را به صورت ويژه در دستور كار قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام