آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

دانلود نشریه «برنامه»- شماره 476 (نخستین شماره سری جدید)

شماره ۴۷۶ نشريه برنامه ارگان سازمان‌مديريت‌ و برنامه‌ريزي كشور منتشر شد.

به گزارش مركز روابط‌عمومي، ‌اطلاع‌رساني و امور بين الملل سازمان مديريت، دراين نشريه كه نخستين شماره از دوره جديد انتشار آن به شمار مي‌آيد، يادداشتي‌ از رئيس سازمان مديريت و برنامه‌ريزي كشور به چاپ رسيده است.

در بخشي از مطالب دكتر نوبخت كه با عنوان اهتمام به توسعه كشور بر مدار عقل و تدبير منتشر شده است،‌ مي‌خوانيم: بدون ترديد يكي از اساسي‌ترين دغدغه‌ها و برنامه‌هاي دولت يازدهم كه اميدبخش مشاركت گسترده مردم در انتخابات خرداد ۹۲ نيز گرديد،‌ اهتمام به توسعه كشور برمدار عقل و تدبير بود. امري كه به رغم تصريح در سياست‌ها و اسناد فرادستي نظير سند چشم‌انداز و برخورداري از منابع درآمدي و ارزي چشم‌گير،‌ مطابق شاخص‌ها و ارزيابي‌هاي متعدد،‌ تصوير خوشايندي را ترسيم نمي‌كرد.

بنا به اين گزارش اكثر مطالب و مصاحبه‌هاي به چاپ رسيده در اين شماره با رويكرد به برنامه ششم توسعه بوده و اين برنامه را از زواياي مختلف توسعه‌اي مورد بررسي قرار داده است كه از بين آنها مي‌توان به اين موارد اشاره كرد: مصاحبه با‌ معاون‌ برنامه‌ريزي ‌سازمان نگرش ويژه در برنامه ششم‌،‌‌ گفت‌و‌گو با رئيس امور آمايش و توسعه منطقه‌اي با نگاهي به موضوع آمايش سرزمين در برنامه‌ريزي‌هاي كشور و مصاحبه با رئيس مركز آمار ايران با تاكيد بر جايگاه اطلاعات آماري در برنامه‌ريزي‌هاي توسعه‌اي.

حميد پورمحمدي،‌ معاون برنامه‌ريزي سازمان مديريت در گفت و گو با نشريه برنامه با اشاره به نحوه تدوين برنامه ششم توسعه،‌ خاطر نشان كرده است كه برنامه ‌ششم علاوه بر جامعيت،‌ نگرش ويژه‌اي به موضوعات خاص دارد. در اين برنامه،‌ سه بسته موضوعات خاص تعريف شده است. بخشي از آن موضوعات خاص مكان‌محور است. يعني در كجا مي‌خواهيم محروميت و عدم تعادل را كم كنيم و بعد آنجا را موتور محرك توسعه قرار دهيم.

همچنين يادداشت رئيس مركز اطلاع‌رساني و اموربين‌الملل به عنوان مدير مسوول و گزارش‌هايي از مشاورين، ‌معاونين و كارشناسان اين سازمان در باب عملكرد شاخص‌هاي كلان اقتصادي، نظام برنامه‌ريزي، آمايش سرزمين، ‌اقتصاد مقاومتي و … از ديگر مطالبي است كه مي‌توانيد در اين نشريه بخوانيد.

لینک دانلود نشریه شماره 476 به صورت کامل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام