اخبار اداری و استخدامی

مرخصی تشویقی زنان کارمند در روز مادر در چارچوب ابلاغیه پویش «حس خوب» وزارت کشور

در پویش «حس خوب»، زنان کارمند با ابلاغ وزارت کشور می‌توانند مرخصی تشویقی گرفته تا این روز را به همراه خانواده در بوستان‌ها و پارک‌ها حضور داشته و برنامه‌های متعددی را داشته باشند و به نوعی حس خوبی را تجربه کنند.

انسیه خزعلی، در نشست خبری ستاد بزرگداشت هفته مقام زن و روز مادر، با تبریک این روز گفت: حذف معاونت امور زنان و خانواده از شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در حد پیشنهادهایی است که در شورا آورده می‌شود اما قطعی نیست. معاون امور زنان و خانواده در این نشست خبرهای خوبی هم برای زنان شاغل و همچنین زنانی داشت که به‌دلیل جرایم غیرعمد در زندان به سرمی‌برند. او درباره زنان زندانی گفت: خبر خوش برای زنان را ان‌شاءالله رئیس‌جمهوری در روز زن خواهند داد، اما به مناسبت هفته و روز زن، آزادسازی بانوان زندانی جرائم غیرعمد و حمایت از بانوان زندانی و خانواده‌هایشان در دستور کار است.»

به گزارش ایسنا، انسیه خزعلی درباره کارمندان زن دولت هم توضیح داد: پویش «حس خوب» از سوی وزارت کشور و به مناسبت روز زن برگزار خواهد شد. در این پویش زنان کارمند با ابلاغ وزارت کشور می‌توانند مرخصی تشویقی گرفته تا این روز را به همراه خانواده در بوستان‌ها و پارک‌ها حضور داشته و برنامه‌های متعددی را داشته باشند و به نوعی حس خوبی را تجربه کنند.

خزعلی همچنین از برنامه اهدای خون، غربالگری سلامت و تست سلامت بانوان در روز زن خبر داد و با بیان اینکه بازدید از موزه‌ها برای زنان در روز زن رایگان خواهد بود، درباره سایر برنامه‌های مدنظر برای هفته زن ادامه داد: اگرچه تعداد زندانیان زن به نسبت آقایان کم است اما درصدد آزادسازی زنان زندانی جرائم غیرعمد به مناسبت هفته و روز زن هستیم. همچنین پویش «زنان برای زنان» پس از هفته زن برگزار می‌شود که طی آن زنان خیری که می‌توانند زنان زندانی را آزاد کنند فعالیت خواهند کرد تا بتوانند خانواده‌ها و فرزندان این زنان را تحت حمایت قرار دهند.

معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری در ادامه به تبیین برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن پرداخت و با بیان اینکه این هفته به نام‌ «بانوی خردمند» نامگذاری شده است، تصریح کرد: در هفته بزرگداشت مقام زن قرار بر این است که از بانوان «خردمند» تجلیل به عمل آید و بانوان برای ارتقای جایگاه‌شان در جنبه‌های مختلف کار کنند چراکه حفظ کرامت و منزلت زنان در جامعه مورد تأکید رهبری است.

مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام