آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

یکپارچه‌سازی دستگاه های اجرایی، اولویت نقشه راه اصلاح نظام اداری

رییس مرکز هوشمندسازی و فن‌آوری اطلاعات گفت: یکپارچه‌سازی و ارتباط موثر دستگاه‌های اجرایی کشور از اولویت‌های مهم نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور است.

به گزارش ایرنا مهندس «علی رضی» روز یک‌شنبه در اولین نشست شورای راهبردی توسعه مدیریت استان مرکزی در اراک افزود: در این نقشه برنامه‌های عملیاتی دستگاه‌ها با توجه به دیدگاه آنها تدوین و تصویب شده تا از انجام فعالیت‌ها به صورت جزیره‌ای و غیر یکپارچه جلوگیری شود.

وی ادامه داد: برنامه جامع اصلاح نظام اداری با هدف تبدیل دولت به نهادی کارا و اثربخش و متعهد به آرمان‌های متکی به اعتماد مردم تدوین شده است.

رییس مرکز هوشمندسازی و فن‌آوری اطلاعات، توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی فعالیت‌ها، مهندسی نقش و ساختار دولت، ارائه خدمات در فضای رقابتی، مدیریت سرمایه انسانی، فناوری‌های مدیریت و ارتقای فرهنگ سازمانی را از برنامه‌های مهم نقشه راه اصلاح نظام اداری کشور عنوان کرد و گفت: کاهش 12 درصد از حجم و اندازه دولت، واگذاری دستگاه‌های خدمات اداری به بخش خصوصی، دستیابی به رتبه بهتر بین المللی، توسعه فن آوری اطلاعات در کشور و ارتقای کیفیت و خدمات اداری به میزان 25 درصد از اهداف مهم این برنامه است.

وی ادامه داد: همچنین کاهش هزینه‌های تمام شده خدمات دولتی به میزان 20 درصد، کاهش حداقل 15 درصد از مجموعه کارکنان دستگاه‌ها از محل خروجی طبیعی کارکنان و واگذاری خدمات، افزایش تعداد کارکنان دولت با مدرک لیسانس و بالاتر از 50 درصد به 56 درصد، کاهش نسبت کارکنان رسمی به کل کارکنان، افزایش نسبت مدیران زن به کل مدیران از دیگر اهداف مهم این نقشه است.

رضی از راه اندازی سامانه «مدیریت برمبنای هدف» در کشور خبر داد و گفت: این سامانه بر اساس برنامه‌های تدوین شده، دایر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام