اخبار اداری و استخدامی

نیلی: سازمان مدیریت و برنامه ریزی در روزهای آینده احیاء می‌شود

مشاور رییس جمهور در امور اقتصادی با بیان اینکه، ظرفیت کارشناسی دولت طی سال های اخیر بسیار صدمه دیده است، از احیاء سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور طی روزهای آینده خبر داد.

 

مسعود نیلی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، گفت: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بنابر تصمیم دو هفته پیش شورای عالی اداری، احیاء می شود و به محض امضاء رییس جمهور در روزهای آینده کار خود را آغاز خواهد کرد.

مشاهده متن کامل مصوبه احیای سازمان مدیریت

وی با بیان اینکه، نهاد دولت بصورت عینی و ملموس بسیار ضعیف شده است، بر احیاء هرچه سریعتر توان کارشناسی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور تاکید کرد و گفت: اینکه اسم این سازمان در دولت قبل تغییر کرده باشد زیاد مهم نیست بلکه نکته حائز اهمیت صدمه دیدن ظرفیت کارشناسی و مدیریتی نهاد دولت در سال های اخیر است.

نیلی ادامه داد: گرچه پس از انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور چندین معاونت جدید تشکیل شد، اما به دلیل اینکه دولت در گذشته این معاونت ها را زیر نظر خود برده و نیروهای فاقد تخصص لازم را در این معاونت ها به کار گرفته، ساختار و کارایی این سازمان دچار آسیب جدی شد.

وی با بیان اینکه، سازمان مدیریت و برنامه ریزی می تواند از مهم ترین ارکان برنامه ریزی اقتصاد کشور باشد، بازگرداندن مجدد توان کارشناسی به این سازمان را مقداری دشوار دانست و گفت: این مسئله از جمله چالش های اصلی و پیش رو احیاء مجدد سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور است.

نیلی افزود: نیروهای دارای تجربه و توان کارشناسی 20 تا 25 سال که به راحتی مسائل را می شناسند و صاحبنظر هستند، دیگر حاضر نیستند به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور آمده و کار کنند و از طرفی سال ها طول خواهد کشید که کارشناسان فعلی دولت نیز به مرز پختگی لازم برسند.

مشاور رییس جمهور در امور اقتصادی و استاد دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شریف اذعان داشت: بازگشت سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بعنوان دیرپاترین نهاد دولت به ساختار اولیه آن با توجه به شکاف ایجاد شده در تربیت نیروی متخصص به طور حتم مقداری زمان بر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام