آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

راه‌اندازی حسینیه شهید محلاتی به همت حجت‌الاسلام شهیدی

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی شهیدی، با حضور در ساختمان در حال احداث حسینیه شهید محلاتی، به ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته، پرداختند.

به گزارش شناسنامه و به نقل از سایت حسینیه شهید محلاتی، حجت الاسلام شهیدی در آغاز با بیان تاریخچه مختصری از تأسیس این حسینیه بیان داشتند: بنای این حسینیه از حدود ده الی پانزده سال قبل انقلاب به همت حضرت آیت الله رسولی محلاتی و شهید بزرگوار حضرت حجت الاسلام جناب آقای محلاتی گذاشته شد. از بدو تأسیس، همه محلاتی ها این دو بزرگوار را به عنوان متولی انتخاب کردند.

ایشان ادامه دادند: اگر یادتان باشد دو سه سالی قبل از انقلاب، سال 1355 به بعد اینجا مرکزی شد، آقای قرائتی اینجا سخنرانی می کرد جمعیت زیادی و یک پایگاهی شد. تا انقلاب پیروز شد.

معاون رییس جمهور گفت: بعد از انقلاب هم باز این دو بزرگوار مؤسسه را اداره کردند. تا سال 1364 که شهادت شهید بزرگوار محلاتی اتفاق افتاد. در آن زمان، عزیزان خدمت آقای رسولی رفتند و درخواست کردند که من به عنوان یکی از متولیان خدمت کنم. ایشان با من صحبت کردند و من با همه گرفتاری های اجرایی که داشتم ابتدا نپذیرفتم. اما به دلیل اصرار زیاد و فرمایش ایشان، به هر حال از همان سال عهده دار شدیم.

شهیدی محلاتی در خصوص تصمیم هیأت امنا مبنی بر نوسازی بنای قدیمی حسینیه اینگونه توضیح دادند: برنامه ها کم و بیش اداره شد تا حدود سال 1389 هیأت مدیره حسینیه گفتند که حسینیه داره از نظر ساختمانی مخروبه می شه و باید یه فکری کرد. من یادمه به این عزیزانی که اصرار می کردند می گفتم که وضعیت به گونه ای هست که سخت می توانیم جلو برویم. چون وضعیت اقتصادی خوب نیست به هر حال تصمیم گرفته شد که خراب کنیم. سال 1389 ساختمان قدیمی این منطقه خراب شد و همان سال جواز گرفتیم . حدود 680 متر از ساختمان 739 متر مساحت باقی ماند و با اجازه شهرداری از سال 1389 شروع کردیم.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران از مشکلات ساخت بنای حسینیه گفت و تشریح کرد: در خلال اجرای حسینیه با مشکلات زیادی روبه رو شدیم که مهمتر از همه مالی بود. ولی به هر حال کم و بیش بعضی ها کمک کردن و بعضی ها رو حتی از بیرون کمک گرفتیم و مقداری گود برداری کردیم. زمانی که گودبرداری می کردیم اتفاقی افتاد و یک مقدار دیوار خراب شد و یکی از کارگرها از بین رفت و فوت کرد و برای چند ماه شهرداری جلوی ادامه ساختمان رو گرفت. به هر حال مشکل ادامه داشت تا آن را رفع کردیم.

ایشان ادامه دادند: اینجا پارکینگ داده بودند زمانی که 17 شهریور خیابان بود و هنوز پیاده راه نشده بود. ما با شهرداری صحبت کردیم که دیگر پارکینگ به درد ما نمی خورد. به هر حال با مکافات هایی که با شهرداری داشتیم آنها را پشت سر گذاشتیم.

حجت الاسلام شهیدی محلاتی جزئیات ساخت این بنا را بدین شکل توضیح دادند: بنای این حسینیه در سه طبقه خواهد بود. یک طبقه به عنوان زیرزمین که شامل تأسیسات و سالن غذاخوری و سایر امکانات از قبیل آشپزخانه و سرویس بهداشتی می شود. طبقه زیر همکف که امسال راه افتاده و مراسم محرم 1393 در آن در جریان است، ان شاء الله قرار است که برای برگزاری جلسات مختلف سالن صندلی نشین شود و طبقه بالا هم به عنوان صحن اصلی حسینیه در دو طبقه (با یک نیم طبقه) برای اقامه نماز و بحث حسینیه آماده می شود. و مجموعاً کل زیربنا 2760 متر بالغ خواهد شد.

وی ادامه داد: ورودی اصلی این حسینیه از خیابان خواهد بود و این مسیری که در حال حاضر از آن وارد می شوید، درب مخصوص خواهران می باشد. برای این کار لازم است که سرقفلی چهار باب مغازه روبه روی حسینیه خریداری شود که تا کنون یکی از آنها با پرداخت 275 میلیون تومان محقق شده است.

معاون رییس جمهور گفت: تا الان که خدت شما هستیم، حدوداً یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان هزینه کردیم که حدود چهل درصد بنا تمام شده است. هیأت امنای حسینیه و مهندسین پیش بینی کرده اند که حدود 2 و نیم میلیارد خرج دارد که بتوانیم حسینیه را تکمیل کنیم. هیأت امنای این حسینیه بسیار زحمت کشیدند و من از فرد فرد این عزیزان تشکر می کنم. به خصوص این دو ماه اخیر هیأت امنا و هم مهندسین برای که این سالن برای برگزاری مراسم عزاداری آماده شود خیلی زحمت کشیدند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی در خاتمه بیان داشت: ان شا الله از بعد از عاشورا طبقه بالا را ادامه خواهیم داد و نمی خواهیم کار تعطیل شود و وقفه بیافتد. به هر حال ما داریم تلاش می کنیم بودجه اش را تأمین می کنیم و انتظار داریم آقایان محلاتی ها هر کدام در حد توان خود کمک نمایند. که تا به امروز کمک هایی که شده رقم هایی از یک میلیون تومان تا 250 و 300 میلیون از بعضی ها گرفتیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام