آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

ابلاغ شیوه‌نامه مدیریت و اجرای دوره پیش دبستانی

داوطلبان به صورت غیرموظف می‌توانند در کلاس‌های پیش دبستانی دایر در مدارس دولتی مناطق محروم حضور یابند، البته باید برای این کار اداره آموزش و پرورش استان و منطقه مجوز تشکیل کلاس پیش دبستانی را با در نظر گرفتن مفاد شیوه نامه، فضا و نیروی انسانی ابلاغ کند.

دکتر رخساره فضلی در گفت‌وگو با خبرنگار «آموزش و پرورش» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به ابلاغ شیوه‌نامه مدیریت و اجرای دوره پیش دبستانی عنوان کرد: در شیوه نامه مذکور ابلاغی به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور در مدیریت پیش دبستانی چارچوب روشنی ارائه شده است.

وی افزود: سعی برآن بوده است تا با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در تامین نیروی انسانی بار مضاعفی بر سیستم ایجاد نشود و بستر اجرای مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با اعمال راهکارهای استانی و منطقه‌ای با رعایت چارچوب‌های ملی فراهم شود.

مدیرکل آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در شیوه‌نامه ساماندهی نیروی انسانی این مجوز صادر شده است که بخشی از نیروهای رسمی مشغول به کار در آموزش و پرورش در کلاس‌های پیش دبستانی با شرایط خاص در مناطق اعلام شده، خدمت کنند گفت: دستیابی به آموزش با کیفیت بر مبنای اهداف آموزشی و تربیتی این دوره مدنظر ماست.

فضلی در پاسخ به اینکه آیا تمام معلمان ابتدایی می‌توانند داوطلب تدریس در پیش دبستانی شوند؟ گفت: داوطلبان به صورت غیرموظف می‌توانند در کلاس‌های پیش دبستانی دایر در مدارس دولتی مناطق محروم حضور یابند، البته باید برای این کار اداره آموزش و پرورش استان و منطقه مجوز تشکیل کلاس پیش دبستانی را با در نظر گرفتن مفاد شیوه نامه، فضا و نیروی انسانی ابلاغ کند.

وی افزود: حمایت بخش دولتی در مناطق با ضریب محرومیت بالا در کاهش شهریه دریافتی موثر است.

مدیرکل آموزش پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش افزود: مدارس و مراکز غیردولتی طبق ضوابط به روال گذشته ارائه خدمت می‌کند، اما نگاه دولت در مناطق محروم به جهت برقراری عدالت آموزشی، حمایت از آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی به منظور ارائه خدمات آموزشی و تربیتی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام