اخبار اداری و استخدامی

سازمان مدیریت و برنامه ریزی عملا احیا شده و فقط تابلوی آن تغییر نکرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدباقر نوبخت در جمع خبرنگاران گفت: دولت یازدهم خود را به اجرای تمامی تعهدات قانونی دولت‌های قبل متعهد می‌داند اما اینکه در دولت قبل نیاز به این حد از استخدام بود یا خیر جای سؤال است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاری مبنی بر اینکه برنامه دولت برای احیای دوباره سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور چیست، گفت: با تجمیع فعالیت‌های دو معاونت برنامه‌ریزی و منابع انسانی رئیس جمهور در یک محل عملاً این اقدام صورت گرفته و خروجی آن همان فعالیت سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی است.

نوبخت افزود: مجلس نیز براساس طرحی فرایند چگونگی احیای این سازمان را پیگیری می‌کند ولی در حال حاضر فقط تابلوی سازمان تغییر نکرده و برنامه‌ریزی در خصوص منابع مالی و انسانی در یکجا انجام می‌گیرد که این موضوع در کاهش تورم نیز مؤثر بوده است.

وی در خصوص استخدام متقاضیانی که در آزمون استخدامی گذشته شرکت کرده بودند، اظهار کرد: برخی از متقاضیان که مراحل قانونی استخدام را طی کرده‌اند مشغول به کار شدند ولی استخدام برخی دیگر از این افراد هیچ منشاء قانونی ندارد و هر چند استخدام در ادارات دولتی براساس قانون صورت می‌گیرد ولی باز هم دولت مصمم است تا مشکل این افراد را حل کند.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور با بیان اینکه دولت اکنون از نیروی انسانی اشباع شده است، تصریح کرد: به هیچ عنوان دنبال این نیستیم که بودجه توسعه و عمران کشور را برای حقوق کارمندان هزینه کنیم و از طرف دیگر معتقدیم که مشکل اشتغال از طریق استخدام حل نمی‌شود و راه‌های دیگر برای حل این مشکل وجود دارد که به آن راه حل‌ها توجه ویژه داریم.

وی بیان کرد: دولت به هیچ عنوان استخدام را ممنوع نکرده است ولی استخدام‌ها باید متناسب با نیاز دستگاه‌ها و با شرایط خاص بر چارچوب قانون انجام پذیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام