اخبار اداری و استخدامی

بررسی سناریوهای مختلف احیای سازمان مدیریت تا پایان ماه آینده

قرار است احیای سازمان مدیریت طی ماه آینده انجام شود و در این مورد سناریوهای مختلفی مطرح است که در حال دریافت و بررسی نظر کارشناسان هستیم.

محمدباقر نوبخت، معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور، امروز یکشنبه در نشستی با خبرنگاران در خصوص ایجاد سامان مدیریت و برنامه ریزی اعلام کرد: در حال حاضر سازمان با مشکلی روبه‌رو نیست و با ایجاد 2 معاونت در ریاست جمهوری کارهای لازم انجام می‌شود بنابراین اینکه برخی می‌گویند دولت موضوع احیای سازمان مدیریت را فراموش کرده درست نیست.

نوبخت در مورد احیای سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت: با توجه به این‌که اصل 126 قانون اساسی این اختیار را به رییس جمهور می‌دهد که خود مسوولیت دو معاونت برنامه‌ریزی و توسعه را برعهده داشته باشد، آقای روحانی نیز این مسوولیت را به شخص من واگذار کرده است.

وی ادامه داد: برای هویت‌بخشی به سازمان مدیریت سناریوهای متفاوتی مطرح است از جمله اینکه به صورت سازمان مدیریت احیا شود و یا سازمان برنامه و بودجه و یا اینکه به عنوان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ادامه فعالیت دهد و یا وضع دیگری داشته باشد که تا ماه آینده برای انتخاب یکی از این حالت‌ها به جمع‌بندی خواهیم رسید.

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در سال ۱۳۷۸ در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی، با هدف یکپارچگی در برنامه‌های توسعه و فراهم کردن زمینه اجرای آنها، از ادغام سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور اداری و استخدامی کشور تشکیل شد.

محمود احمدی‌نژاد یکسال پس از آغاز دوره ریاست جمهوری خود، به مرور سازمان مدیریت و برنامه ریزی را منحل کرد و به جای آن، معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری را تشکیل داد.

پیش از این تغییر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان معاون رئیس جمهور فعالیت می‌کرد اما از نظر تشکیلاتی وابسته به ریاست جمهوری نبود ولی معاونت جدید زیر نظر نهاد ریاست جمهوری فعالیت خواهد کرد.

یکی از وظایف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، نوشته بودجه سالانه و طرح‌های دراز مدت توسعه بود که پس از انحلال سازمان، به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی محول شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام