آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

ادغام معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور

سخنگوی دولت اعلام کرد: سازمان جدیدی از ادغام معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی تا دو (2) ماه آینده ایجاد می شود.

محمد باقر نوبخت امروز در نشست خبری ضمن اعلام این خبر که به زودی سازمان جدیدی به زودی از تلفیق معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی و توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ایجاد خواهد شد، از همه صاحبنظران و کارشناسان خواست پیشنهادهای خود را برای نامگذاری این نهاد جدید اعلام کنند به طوری که همزمان وظایف تدوین بودجه، برنامه ریزی، امور استخدامی و اداری و نظارت راهبردی را نشان دهد.

سخنگوی دولت افزود: بعد از تغییر تشکیلات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور همچنین معاونت برنامه‌ریزی تشکیل شده است که البته این موضوع مورد اعتراض جامعه کارشناسی قرار گرفت، چرا که قدرت برنامه‌ریزی برای نیروی انسانی و منابع مالی را از یکدیگر جدا می‌کرد.

وی با اشاره به طرحی که مجلس برای تشکیل سازمان مدیریت ارائه کرد، افزود: البته احیای این سازمان نیازی به مجوز مجلس نداشت، چرا که شورای عالی اداری مجوز ادغام، تغییر شکل و یا ایجاد سازمانی را می‌دهد، بنابراین با توجه به این که می‌توانستیم بدون در نظر گرفتن این مورد اقدام کنیم اما به احترام مجلس سکوت کردیم.

نوبخت ادامه داد: احیای این سازمان نیاز به مجوز مجلس ندارد و در چارچوب اختیارات رئیس جمهور و شورای عالی اداری است.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور در ادامه با اشاره به این‌که اداره معاونت برنامه‌ریزی و معاونت توسعه برای برخی این ابهام را ایجاد کرده که نوبخت هم‌اکنون دوشعله است، توضیح داد: بنابر اصل 124 قانون اساسی رییس جمهور می‌تواند برای انجام وظایف قانونی معاونینی داشته باشد. این در حالی است که در اصل 126 قانون اساسی به صراحت عنوان شده که امور برنامه و بودجه و امور اداری و استخدامی از مسوولیت‌های مستقیم در اختیار رییس جمهور است که می‌تواند به فرد دیگری واگذار کند.

نوبخت با اشاره به واسپاری وظیفه معاونت برنامه‌ریزی و معاونت توسعه از سوی دولت به شخص وی گفت: براین اساس این دو مورد دو ماموریت متفاوت نیست بلکه مسوولیت شخص رییس جمهور است که می‌توانسته به فرد دیگری واگذار کند از این‌رو من دوشغله محسوب نمی‌شوم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام