آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

کاهش بیش از 49 درصد پست‌های مدیریتی در معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور

عسكري آزاد: به عنوان دستگاه پيشگام و اولين سازمان دولتي با اصلاح ساختار تشكيلاتي و كاهش پست‌هاي سازماني اجراي سياست‌هاي كلي نظام اداري ابلاغي مقام معظم رهبري را آغاز كرده‌ايم و تا اجراي كامل اين سياست‌ها در تمامي دستگاه‌هاي اجرايي، پي‌گير تحقق عملي آنها هستيم.

دكتر محمود عسكري آزاد، جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور با اظهار اين مطلب افزود: علي رغم آنكه طي اين مدت ماموريت‌هاي معاونت افزايش و گسترش يافته و بازنگري قانون مديريت خدمات كشوري، تهيه نقشه راه اصلاح نظام اداري و نيز تهيه نقشه راه دولت الكترونيك در دستور كار اين معاونت بوده و به نوعي همه آنها در موعد مقرر نهايي، تكميل و آماده براي ارسال به هيات محترم دولت شده و برخي نيز به تصويب شوراي عالي رسيده و توسط رئيس جمهور محترم به همه دستگاه‌هاي اجرايي ابلاغ شده است، در پست‌هاي مديريتي معاونت بيش از 49 درصد كاهش ايجاد كرده‌ايم.

دكتر عسكري آزاد ادامه داد: در تشكيلات قبلي اين معاونت تعداد پست‌هاي سازماني رئيس امور، رئيس مركز و مشاور معاونت را كه همتراز معاون وزير است 4/44 درصد كاهش داده‌ايم و تعداد پست‌هاي مديركل، معاون امور، مشاوران معاونان كه همتراز مديركل محسوب مي‌شوند نيز 61 درصد كاهش يافته است.

دكتر عسكري آزاد در مورد تعداد روساي گروه و اداره در تشكيلات قبلي و فعلي اين معاونت گفت: در اين بخش نزديك به 48 درصد كاهش ايجاد شده است.

جانشين معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در ادامه افزود: تعداد پست‌هاي تشكيلات معاونت در حوزه ساير كاركنان حدود 7/43 درصد كاهش يافته است.

وي افزود: مفاد و روح 8 برنامه اصلاح نظام اداري، ايجاد تحول در ساختار و رفتار نظام اداري است و اهتمام اين معاونت به جد، متوجه اجراي دقيق و تحقق كامل سياست‌هاي كلي نظام اداري ابلاغي مقام معظم رهبري در تماميت نظام اداري و دستگاه‌هاي اجرايي است و با نظارت مستمر و كنترل دقيق ضمن آنكه تلاش مي‌كنيم در ارايه خدمات به مردم شريف كمترين خلل و كاستي ايجاد نشود.

عسكري آزاد در پايان گفت:  اندازه دولت را از حيث ساختار نيروي انساني منطقي و رفتار آن را مردم محور، مشتري‌محور و قابل اندازه‌گيري خواهيم نمود و با توسعه دولت الكترونيك و رقابتي نمودن فضاي ارائه خدمت و باز تعريف نقش دولت در كنار ساير فعالان توسعه مانند بخش‌ غيردولتي، تعاوني‌ها، تشكل‌هاي اجتماعي غيردولتي، سمن‌ها و مديريت محلي، مي‌كوشيم بر اساس آموزه‌هاي نوين و تجربه شده مديريت، نظام اداري را بازمهندسي و اصلاح كنيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام