اخبار اداری و استخدامی

بهترین جای نوشتن قانون دولت است

جلالی، رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدیم که بهترین جای نوشتن قانون دولت است اما بررسی ها نشان می دهد که دولت های پس از انقلاب کمتر وارد این موضوع شده اند، در حالی که دولت باید لایحه به مجلس ارایه کند تا نمایندگان کمتر طرح بدهند.

شناسنامه قانون | 375262 293

به گزارش ایرنا، کاظم جلالی عصر روز دوشنبه در نشست مشترک با وزیر صنعت، معدن و تجارت که در محل مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی برگزار شد، افزود: لوایحی که از سوی دولت به مجلس ارایه می شود در مرکز پژوهش ها مورد کار کارشناسی قرار می گیرد.

وی گفت: اگر در زمان تهیه لایحه، موضوع همزمان در مجلس و مرکز پژوهش ها پیگیری شود، دولت و مجلس زودتر و بهتر به نتیجه خواهند رسید.

جلالی با اشاره به مشکلات بودجه نویسی در داخل کشور اظهار داشت: مرکز پژوهش های مجلس وارد اختلافات سیاسی میان دولت و مجلس نمی شود و سعی می کند بر روی اختلافات کارشناسی میان دولت و مجلس کار کند.

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مرکز محل اتصال کارشناسی مجلس و دولت است، ادامه داد: رویکرد ما کمک کردن به دولت است و اعتقاد داریم در شرایط فعلی حتما باید به دولت کمک کرد تا دست در دست هم بتوانیم وضعیت موجود را بهبود بخشیم.

جلالی با اشاره به اینکه مرکز پژوهش های مجلس، سال آینده 20 ساله می شود، افزود: اساس تاسیس این مرکز اقدام کارشناسی و مشاوره ای به نمایندگان است و مرکز پژوهش های مجلس در حوزه های مختلف به نمایندگان گزارش می دهد که از جمله این موارد می توان به موضوعاتی همچون انرژی هسته ای، صنعت و معدن، پتروشیمی و کسب و کار اشاره کرد.

جلالی افزود: ما در این مرکز دفتر آینده پژوهی داریم که فعالیت های خوبی را انجام می دهد و از ابتدای دولت یازدهم چندین گزارش از وضعیت کشور تهیه و ارایه کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: ما با برخی وزارتخانه ها تفاهمنامه مشترک امضاء کرده ایم و تلاش داریم همکاری ویژه ای داشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام