آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

آمار دقیق کارکنان دولت: ۳ میلیون و ۹۸۵ هزار نفر

در جشنواره شهید رجایی سال 1393 که روز شنبه هشتم شهریور ماه در سالن اجلاس سران برگزار شد، جانشین معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس‌جمهور رقم دقیق کارمندان دولت را ۳ میلیون و ۹۸۵ هزار نفر عنوان کرد.
 
به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، محمود عسکری‌آزاد با اشاره به آغاز جشنواره شهید رجایی از سال 1375 گفت: تا سال 1381 این جشنواره در حوزه عملکرد کارمندان فعالیت می‌کرد اما از سال 81 ارائه سازمان‌های نمونه و الگو نیز به این جشنواره اضافه شد.

وی افزود: هم‌اکنون 2365 دستگاه اجرایی، 149 هزار واحد عملیاتی و 97 هزار واحد سازمانی در حال ارائه خدمات دولتی هستند.

عضو شورای عالی اداری و رییس ستاد برگزاری جشنواره شهید رجایی ادامه داد: بیش از 442 هزار مدیر و نزدیک به 3 میلیون و 985 هزار نفر به عنوان کارمند در دولت مشغول فعالیت هستند.

عسکری‌آزاد گفت: در کنار این نزدیک به 4 میلیون و 490 هزار نفر از صندوق‌های بازنشستگی و تامین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: نسبت بودجه جاری به بودجه عمومی 80 درصد و نسبت بودجه کل نسبت به تولید ناخالص ملی 92 درصد است.

جانشین معاونت توسعه منابع انسانی رئیس‌جمهور ادامه داد: امسال دولت 25 هزار میلیارد دلار معادل 14 درصد بودجه عمومی را بابت زیان به صندوق‌های تامین اجتماعی اختصاص داده است که اگر این روال به پیش برود طی 10 سال آینده باید 50 درصد منابع به تامین بودجه بازنشستگی کشور اختصاص یابد.

همچنین عسکری‌آزاد به ارائه راهکارهایی جهت کاهش حجم دولت و نظام اداری کشور پرداخت. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام