اخبار اداری و استخدامی

نامه «حاجی‌بابایی» به روسای دستگاه‌ها درباره میزان اعتبار لایحه رتبه‌بندی معلمان

نامه «حاجی‌بابایی» به روسای دستگاه‌ها درباره میزان اعتبار لایحه رتبه‌بندی معلمان

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: آمار نادرست درباره میزان اعتبار برای نظام رتبه‌بندی معلمان حربه‌ای برای بایکوت این لایحه است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در نامه مشترکی به میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه، بذرپاش رئیس دیوان محاسبات، نگاهداری رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس و همچنین کاظمی سرپرست وزارت آموزش و پرورش از این مسئولان درخواست کرد، هریک، اعتبار مورد نیاز رتبه‌بندی را جداگانه محاسبه و به کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کنند.

وی در این نامه تصریح کرده است، لایحه رتبه‌بندی معلمان پس از تصویب در کمیسیون آموزش و تحقیقات، هم‌اکنون در نوبت رسیدگی جلسه علنی مجلس است.

حاجی بابایی تاکید کرده است، از آنجا که معلمان به این لایحه چشم امید دوخته‌اند و به منظور پیشگیری از مواجهه این مصوبه با ایرادات احتمالی شورای نگهبان و حصول اطمینان از امکان اجرای دقیق و کامل آن، پس از تبدیل این لایحه به قانون در مجلس، پیش‌بینی دقیق اعتبار مورد نیاز باید صورت گیرد.

وی از مدیران دستگاه‌های ذیربط درخواست کرده است، هریک جداگانه اعتبار مورد نیاز برای اجرای لایحه رتبه بندی معلمان را پیش‌بینی و برآورد نمایند و در اسرع وقت به کمیسیون برنامه و بودجه اعلام کنند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، معتقد است، شفاف‌سازی اعتبار مورد نیاز، برای اجرای لایحه رتبه‌بندی می‌تواند به تسریع در تصویب و اجرای آن کمک کند.

نماینده همدان در مجلس بارها تذکر داده است که آمار و ارقام غیرواقعی و متفاوت برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان، حربه‌ای است که برای بایکوت این لایحه و پیشگیری از تصویب و اجرای کامل و دقیق آن بکار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام