آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

لایحه رتبه‌بندی معلمان بار مالی سنگینی دارد/ روند فعلی این لایحه «حد یقف» هم ندارد

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان بار مالی سنگینی دارد.

سید محمد حسینی روز دوشنبه در نشست معاونان پارلمانی وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور در ساختمان شماره ۳ سازمان برنامه و بودجه، گفت: این جلسات برای انسجام و هماهنگی بین دولت و مجلس است. ما مجمع الجزایر جداگانه نیستیم. هر یک از معاونان پارلمانی ضمن اینکه باید از حوزه کاری خود صیانت کنند، نظرات و دیدگاه خود را هم باید منعکس کنند اما یک رسالت جمعی هم وجود دارد و رئیس‌جمهوری به این مسئله تاکید دارد.

میان دولت و مجلس روابط معقول و منطقی و صمیمانه برقرار شود

حسینی افزود: مردم انتظار هماهنگی مجلس و دولت را دارند و اختلاف میان دولت و مجلس را دیگر نمی‌پذیرند و باید میان دولت و مجلس روابط معقول و منطقی و صمیمانه برقرار شود.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری ادامه داد: زمانی که وزیر بودم برنامه‌ای دعوت شده بودم، وقتی وارد برنامه شدم گفتم چرا نمایندگان نیامده‌اند، گفته شد که آنها را دعوت نکرده‌ایم و ما به نمایندگان باج نمی‌دهیم.

حسینی با تاکید بر این که تعامل با مجلس باج دادن نیست، خطاب به معاونان پارلمانی وزارت خانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی کشور، گفت: شما باید از منافع دولت حمایت کنید اما باید تعامل مناسب و خوب و صمیمانه با مجلس برقرار کنیم. در واقع باید شناخت خوبی از خواسته‌ها و روحیات نمایندگان داشته باشید.

بحث لایحه رتبه‌بندی معلمان جدی است

وی در ادامه به لایحه رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و گفت: بحث این لایحه جدی است که همه معاونان پارلمانی باید کمک کنند و نگویند به ما ربطی ندارد، زیرا اگر با همین روند در مجلس جلو برود، این طرح بار مالی سنگینی خواهد داشت که کسی از پس آن برنمی‌آید و در ضمن «حد یقف» هم ندارد و بعد بازنشستگان دستگاه‌های دیگر می‌خواهند و همین طور ادامه پیدا می‌کنند.

معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری تاکید کرد: ما به لایحه دولت پایبندیم و باید ادامه پیدا کند اما نباید در کمیسیون به لایحه دولت مورد جدیدی اضافه شود که باعث چند برابر شدن هزینه شود.

حسینی، رابطه دولت و مجلس را خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: به هر حال ممکن است در آینده طرح سوال یا استیضاح پیش بیاید و نه تنها معاون‌های پارلمانی باید کمک کنند بلکه خود وزیران هم باید آستین بالا بزنند و کمک کنند.

وی ادامه داد: در دولت‌ها مرسوم بوده که هماهنگی‌ها میان دولت و مجلس صورت بگیرد، ما در پی ایجاد تنش نیستیم بلکه دنبال برقراری تعامل سازنده با مجلس به خاطر نظام هستیم.

حسینی به برگزاری این جلسات به شکل ماهانه اشاره کرد و گفت: دفتر رییس جمهوری پیگیر برگزاری این جلسات است و ما هم این جلسات را منظم برگزار می‌کنیم و اگر نیاز باشد جلسه فوق العاده هم خواهیم گذاشت.

معاون امور مجلس رییس جمهوری در ادامه گفت: در دوره رای اعتماد با تلاش معاونت‌های پارلمانی وزرا توانستند بالای ۲۰۰ رای بگیرند در حالی که بعضی‌ها فکر می‌کنند که وزیران همین طور رای آورده‌اند.

وی افزود: به هماهنگی معاونت‌های پارلمانی برای پیشبرد امور و برقراری تعامل مناسب با مجلس نیاز داریم. از سویی با هماهنگی با مجلس قرار شد هر دو هفته یک بار وزرا در مجلس حاضر شده و با نمایندگان دیدار داشته باشند.

بیشتر ببینید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام