آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

عدم توقف استخدام پذيرفته‌شدگان آزمون‌ها

رييس امور آمار، برنامه ريزي و تأمين نيروي انساني معاونت توسعه در گفت‌و‌گو با ايسنا:

استخدام پذيرفته‌شدگان آزمون‌هاي استخدامي متوقف نشده است

مصوبه‌ي هيات وزيران در مورد تعدادي كه در اين آزمون‌هاي استخدامي شركت كرده و پذيرفته شده‌اند تاكيد مي‌كند كه در صورتي كه اين آزمون‌ها در زمان معتبر‌بودن مصوبه و با رعايت قوانين و مقررات برگزار شده و معاونت توسعه منابع انساني صحيح‌بودن اين آزمون‌ها را تشخيص دهد آنگاه تعيين تكليف خواهند شد.

تعيين تكليف آزمون‌هاي استخدامي برگزار شده و پذيرفته شدگان آن در سال‌هاي اخير منوط به وجود اطمينان كافي نسبت به تامين اعتبار لازم براي جذب نيرو و انطباق برگزاري آزمون با قوانين است.

علي جمالي قمي رييس امور آمار، برنامه ريزي و تامين نيروي انساني معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد تعيين تكليف پذيرفته شدگان در آزمون‌هاي استخدامي در يكي دو سال گذشته اظهار كرد: بخش عمده‌اي از اين آزمون‌ها مربوط به مصوبه‌ي مهرآفريني است كه در ابتدا توسط هيات تطبيق مجلس و در نهايت توسط هيات وزيران لغو شد.

وي با اشاره به آزمون‌هاي استخدامي كه از محل مصوبه‌ي مهرآفرين انجام شده است، افزود: مصوبه‌ي هيات وزيران در مورد تعدادي كه اين آزمون‌هاي استخدامي شركت كرده و پذيرفته شده‌اند تاكيد مي‌كند كه در صورتي كه اين آزمون‌ها در زمان معتبر‌بودن مصوبه و با رعايت قوانين و مقررات برگزار شده و معاونت توسعه منابع انساني صحيح‌بودن اين آزمون‌ها را تشخيص دهد آنگاه تعيين تكليف خواهند شد.

رييس امور آمار، برنامه ريزي و تامين نيروي انساني معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس‌جمهور با اشاره به دو مسله قابل اهميت در مورد استخدام پذيرفته شدگان آزمون‌هاي استخدامي افزود: آزمون‌هاي استخدامي برگزار شده بايد با رعايت ماده 44 قانون مديريت خدمات كشوري و برگزاري آزمون‌ها از طريق نشر عمومي و آگهي انجام شده باشد.

وي با تاكيد بر اينكه از ديگر موارد مورد تاكيد در آزمون‌هاي استخدامي پيش بيني اعتبار لازم براي جذب نيرو است بيان كرد: اين در حالي است كه در زماني كه اين آزمون‌هاي استخدامي برگزار شد در برخي موارد محاسبات لازم در مورد منابع آن انجام نشده و هيچ موافقتي نيز در ارتباط با تامين اعتبار لازم براي جدب نيرو از مراجع ذي‌صلاح وجود نداشته است.

وي با اشاره به مكاتبات معاونت توسعه مديريت و منابع انساني با دستگاه‌هاي برگزار كننده آزمون هاي استخدامي در زمان اعتبار مصوبه مربوطه توضيح داد: ما به اين دستگاه ها اعلام كرديم كه چنانچه اين آزمون‌هاي استخدامي با رعايت فرآيند برگزاري انجام شده باشد و مدارك مثبت مبني بر وجود اعتبار لازم براي جذب نيرو از طريق آزمون برگزار شده را به معاونت توسعه اعلام كنند تا اين معاونت وضعيت اين آزمون‌ها تعيين تكليف كند.

وي با اشاره به اين‌كه در حال حاضر برخي از دستگاه‌ها به دنبال تعيين تكليف آزمون استخدامي برگزار شده هستند، گفت: اگر مشخص شود كه آزمون‌ها به درستي برگزار شده و مدارك خود را به‌طور كامل اعلام كنند آنگاه مدارك لازم را براي تعيين تكليف افرادي كه در آزمون مربوطه شركت كرده‌اند انجام خواهيم داد.

وي با اشاره به اينكه اكنون فرآيند‌هاي استخدامي قطع نشده است، توضيح داد: كساني كه در آزمون‌ها شركت‌ كرده‌اند اگر ما مطمئن شويم كه اقدامات انجام شده به روال قانوني بوده و آزمون از طريق آگهي و به‌طور سراسري انجام شده هم چنين اعتبارات لازم براي آن وجود داشته است، آنگاه استخدام‌ها با تعيين تكليف معاونت منابع انساني انجام مي‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام