اخبار اداری و استخدامی

دستگاه‌های اجرایی به جزئی‌ترین تخلفات نیز حساس باشند

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور عصر امروز (یکشنبه) در جلسه «کمیته پیشگیری و مقابله نظام مند با مفاسد اقتصادی در قوه مجریه» اظهار داشت: تخلفات مربوط به دستگاه‌های اجرایی، بیشتر در برخی مسائل خاص صورت می‌گیرد و تخلف و موارد بروز فساد در این زمینه‌ها نسبت به سایر موارد بیشتر است.

اسحاق جهانگیری

وی افزود: لازم است زمینه‌های اصلی تخلف در دستگاه‌های اجرایی شناسایی شود تا با پیشگیری و ممانعت از بروز این گونه تخلفات شاهد افزایش رضایت مردم از عملکرد این دستگاه‌ها باشیم.

معاون اول رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به جزئی‌ترین موارد تخلف نیز حساسیت داشته باشند، گفت: معمولاً نارضایتی‌های مردم نسبت به موارد تخلف و مسائل جزئی بیش از مسائل کلان است، بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید نظارتی کامل و دقیق به تمامی حوزه‌های زیرمجموعه خود داشته باشند.

در این جلسه که وزرای کشور، نفت، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رئیس کل بانک مرکزی و معاون اجرایی رئیس‌جمهور نیز حضور داشتند گزارشی در خصوص الگوی پیشنهادی جهت دریافت، ثبت و پیگیری سیستمی برنامه کارگروه‌های ارتقای سلامت اداری در دستگاه‌های اجرایی از سوی کاظم پالیزدار مشاور معاون اول رئیس‌جمهور و دبیر کمیته ارائه شد.

در این گزارش به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای طراحی سامانه رصد و نظارت بر اقدامات دستگاه‌های اجرایی پرداخته شد و توضیحاتی در خصوص وظایف، اهداف و تکالیف دستگاه‌های اجرایی در زمینه اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه در برابر تخلفات اقتصادی و نحوه ارائه آنها از طریق سامانه بیان گردید.

اعضای جلسه نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را در جهت بهبود فرایند طراحی شده متناسب با فعالیت و ساختار دستگاه‌های اجرایی در راستای سالم‌سازی گلوگاه‌های فساد و افزایش پاسخگویی دولت به نیازهای جامعه ارائه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام