آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

نظام اداري چابك، منعطف و منطقي

رييس امور ساختارهاي سازماني معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور:

حركت به سوي نظام اداري چابك، منعطف و منطقي را آغاز كرده‌ايم

تغييرات دايم محيط سازمان‌ها، افزايش تقاضا براي بهره‌گيري از خدمات عمومي، وجود رقابت، تكامل فناوري‌ها در كنار محدوديت منابع، واكنش به‌هنگام، منطقي و متناسب ساختار اداري كشور را طلب مي‌كند و اين واكنش تنها در صورت انعطاف پذيري و چابكي سازمان‌هاي كشور امكان پذير است و ما بايد شرايط و بستر مناسب را براي منعطف كردن ساختارها به منظور فعاليت در فضايي رقابتي فراهم كنيم.

سامان‌دهي نظام اداري چابك و كارآمد از اصلي ترين اهداف امور ساختارهاي سازماني معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور است.

مسعود شكراللهي در نشست تخصصي چابك سازي دولت كه در اين معاونت برگزار شد با بيان اين مطلب گفت: يكي از محورهاي اصلي برنامه اصلاح مديريت و نظام اداري كشور كه اخيرا از سوي معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در معرض داوري و نظر خواهي صاحب نظران و مديران كشور گذاشته شده است هم ناظر بر همين سياست است.

رئيس امور ساختارهاي سازماني معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور در ادامه افزود: تغييرات دايم محيط سازمان‌ها، افزايش تقاضا براي بهره‌گيري از خدمات عمومي، وجود رقابت، تكامل فناوري‌ها در كنار محدوديت منابع، واكنش به‌هنگام، منطقي و متناسب ساختار اداري كشور را طلب مي‌كند و اين واكنش تنها در صورت انعطاف پذيري و چابكي سازمان‌هاي كشور امكان پذير است و ما بايد شرايط و بستر مناسب را براي منعطف كردن ساختارها به منظور فعاليت در فضايي رقابتي فراهم كنيم.

وي ضمن اذعان به دشواري‌هاي موجود در مسير اجراي چابك سازي‌ گفت: رويكرد جديد معاونت از ابتداي آغاز به‌كار دولت تدبير و اميد، چه در بعد كارشناسي و چه در بعد اجرا نشانگر عزم جدي دولت در جهت اصلاح ساختار اداري و اجرايي كشور و كارآتر كردن آن با هدف تامين رضايت خاطر هموطنان و دستيابي به اهداف توسعه‌اي است.

شكراللهي در ادامه افزود: با تكيه بر منويات مقام معظم رهبري كه در سياست‌هاي ابلاغي كلي نظام اداري به وضوح اعلام شده است و اراده‌اي كه دولت يازدهم در اجراي اين سياست‌ها دارد، يقينا با دريافت نظريات كارشناسي و تقويت روحيه جمعي به‌زودي در اين حوزه شاهد تغييرات ارزشمندي حسب ضرورت‌ها و نيازهاي دستگاه‌هاي اجرايي با هدف ارائه خدمت بهتر و بيشتر به جامعه خواهيم بود.

وي در همين چارچوب افزود: هدف ما از نشست‌هاي مستمري كه با هدف چابك سازي ساختارهاي اجرايي برگزار كرده و مي‌كنيم خارج شدن از چرخه اجرايي، آشنايي با مفاهيم، مباني و تجربيات ساير كشورها در زمينه‌هاي مشابه، آموزش همكاران و تقويت حس مسئوليت در آنهاست و در اين نشست‌ها تلاش مي‌كنيم همان اندازه كه به بايدهاي مباحث ساختاري سازمان مي‌پردازيم به نبايدها هم توجه كنيم و تمام ابعاد و جزئيات را مورد توجه و مطالعه قرار دهيم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام