آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

اصلاح ساختار سازمان برنامه و بودجه/ فروزان‌مهر معاون توسعه مدیریت، امور مجلس و استان‌ها شد

تشکیل معاونت توسعه مدیریت، امور مجلس و استان‌ها با ادغام معاونت مجلس و توسعه منطقه‌ای در معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی

اصلاح ساختار/ تغییر نمودار سازمانی سازمان برنامه و بودجه کشور با تشکیل معاونت جدید توسعه مدیریت، امور مجلس و استان‌ها/ انتصاب فروزانمهر و تودیع اربابی و نرگسی‌پور

بر اساس آخرین تغییرات نمودار تشکیلاتی سازمان برنامه و بودجه کشور، با ادغام معاونت مجلس و توسعه منطقه‌ای و معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی، معاونت جدیدی تحت عنوان “معاونت توسعه مدیریت، امور مجلس و استان‌ها” تشکیل شد.

به گزارش شناسنامه قانون، مراسم تودیعه و معارفه معاون توسعه مدیریت، امور مجلس و استان‌ها با حضور رحیم ممبینی، معاون کل سازمان برنامه و بودجه، افقهی، مشاور رئیس و رئیس حوزه ریاست سازمان و با حضور معاونین سابق و رؤسای امور هر دو معاونت سابق برگزار شد.

دکتر ممبینی در این مراسم از زحمات رمضان‌پور نرگسی، معاون سابق مجلس و توسعه منطقه‌ای، اربابی، معاون سابق توسعه مدیریت و پشتیبانی که سالها در سازمان انجام وظیفه کردند قدردانی کرد و قبول مسئولیت توسط آقای فروزان‌مهر در سمت معاونت توسعه مدیریت، امور مجلس و استان‌ها را بسیار مبارک برای اتخاذ تصمیمات مهم و تأثیرگذار و منشأ تغییرات مثبت و اثرگذار در بهبود شرایط ارزیابی کرد.

دکتر ممبینی‌ با اشاره به اینکه اساس کار ما خدمت به مردم است، تصریح کرد: خروجی‌ همه کارها و تغییرات و تمام هم و غم ما خشنودی‌ خدا باشد و ای‌ن مهم جزء با خدمت به مردم حاصل نمی‌ شود و حضور ما در مسئولیت ها و لحظه به لحظه زندگی‌ ما امتحان است مراقب باشیم در پیشگاه خداوند نمره قبولی‌ بگیریم.

وی‌ با اشاره به اینکه منابع انسانی‌ حرمت دارد، گفت: تمام انسان ها برای‌ ما عزیز هستند و رعایت حرمت انسان ها بسی‌ار مقدس است با تمام توان، سعی‌ و کوشش حرمت و نگاه عادلانه به منابع انسانی‌ داشته باشیم البته توجه به اولویت های‌ کاری‌ دیگر نیز باید در دستور کار قرار بگیرید.

معاون کل سازمان برنامه و بودجه با اشاره به دیگر اولویت معاون توسعه مدیریت، امور مجلس و استان های‌ سازمان، خاطرنشان کرد: باید به استان ها نگاه ویژه داشته باشیم استان های‌ ما منبع خلق منابع و مجری‌ اهداف کلان منافع ملی‌ باشند چرا که منشاء حرکت می‌دانی‌ تمامی‌ فعالیت ها در مرکز از طریق استان ها امکانپذیر است.

در ادامه این جلسه دکتر افقهی‌، مشاور معاون رئیس جمهور و رئیس حوزه ریاست سازمان با اشاره به سوابق اجرایی آقای‌ فروزانمهر گفت: تجربه تصدی‌ استانداری‌ استان مهم و بزرگی‌ مانند خراسان رضوی‌،معاونت اقتصادی‌ وزارت کشور و تصدی‌ معاونت اداری‌- مالی‌ قوه قضاییه از برجستگی‌های‌ ممتاز دکتر فروزانمهر است که ایشان را که از بدنه سازمان برنامه و بودجه نیز هستند بسی‌ار شاخص نموده و موفقیت در راهبری‌ معاونت تازه تشکیل شده را به لطف خدا تضمین می‌ کند که البته در این بین، اخذ موافقت رئیس محترم قوه قضاییه برای‌ خدمت ایشان در سازمان سخت بود.

دکتر افقهی‌ گفت: در این بین من به عنوان مطرح کننده صدای‌ کارکنان شریف و انصافا خوش استعداد سازمان برنامه و بودجه کشور خدمت جناب فروزانمهر عرض می‌ کنم که متاسفانه علی‌رغم تلاشهای‌ گسترده همه مسوولان ،تاکنون از ناحیه جبران خدمات همکاران، استفاده از ظرفی‌تهای‌ قانونی‌ فراوانی‌ که سازمان همانند بسیاری از سازمانهای‌ مشابه می‌ توانسته برای‌ حقوق و مزایای‌ ک‌ارک‌نان خود درنظر بگی‌رد و نیز خدمات رفاهی‌ مناسب قابل ارائه، غفلتهای‌ فراوانی‌ در این خصوص شده است که امیدوارم با درایت و تجربه جنابعالی‌ این نقیصه مهم برطرف شود و همکاران ارجمند سازمان در این خصوص به سطح مطلوب تری‌ دست یابند.

افقهی‌ افزود: تقریبا در همه سازمانها و وزارتخانه هایی که دکتر میرکاظمی مسئولیت داشته اند، از بعد رسیدگی به رفاهی‌ کارکنان همیشه زبانزد بوده که ان شاالله در سازمان برنامه هم این موضوع تکرارار شود. در این جلسه دکتر فروزان مهر معاون جدید توسعه مدیریت، امور مجلس و استان ها نیز با اشاره به اینکه دولت سیزدهم دولت حفظ کرامت انسان ها است، گفت: حفظ کرامت انسان ها اولویت کار ما است و تمام تلاش و برنامه ها برای‌ تحقق این مهم است.

وی‌ تصریح کرد: برخی‌ جداول در بودجه سال های‌ گذشته و اتخاذ سیاست ها دست استان ها را برای‌ تحول و توسعه بسته است. لذا از ظرفیت استان ها و جایگاه استان ها با توجه به آمایش سرزمین و همچنین استفاده از ظرفیت تسهیلات بانکی، صندوق توسعه ملی‌ و سرمایه گذاری‌ های‌ خارجی‌ برای‌ توسعه همه جانبه استان ها و شهرستان ها استفاده می‌ شود چرا که عدم تعادل منطقه‌ای‌، مشکلاتی را بوجود آورده است از تمام ظرفیت ها و پتانسیل برای‌ بهبود شرایط استفاده می‌ شود.

مطلب مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام