اخبار اداری و استخدامی

الحاق یک تبصره به ماده ۴۲ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات اداری

هیات عالی نظارت تصویب کرد: الحاق یک تبصره به ماده ۴۲ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات اداری

بر اساس این تبصره الحاقی، کلیه هیات‌های بدوی و تجدیدنظر مکلفند هنگام صدور رای، در تکمیل فرم مخصوص مربوط (موضوع ماده ۳۹ آیین‌نامه اجرایی) و تنظیم گردش کار آن، مطابق شیوه‌نامه طراحی شده به این منظور اقدام کنند.

هیات عالی نظارت در هفتصد و یکمین جلسه این هیات در تاریخ هشتم دی‌ماه ۱۳۹۲ به منظور حسن اجرای مقررات رسیدگی به تخلفات اداری، الحاق یک تبصره به ماده ۴۲ دستورالعمل رسیدگی به تخلفات اداری را تصویب کرد.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور، مختار محمدی، سرپرست دبیرخانه هیات عالی نظارت با اعلام این خبر گفت: بر اساس این تبصره الحاقی، کلیه هیات‌های بدوی و تجدیدنظر مکلفند هنگام صدور رای، در تکمیل فرم مخصوص مربوط (موضوع ماده ۳۹ آیین‌نامه اجرایی) و تنظیم گردش کار آن، مطابق شیوه‌نامه طراحی شده به این منظور اقدام کنند.

وی افزود: این تبصره به انضمام یک نسخه شیوه‌نامه مصوب مزبور به تمام هیات‌های بدوی و تجدیدنظر تابعه، برای اقدام لازم ابلاغ شده است.

مختار محمدی تصریح کرد: هدف از اجرای شیوه‌نامه مذکور رعایت اصل قانونی بودن دادرسی در رسیدگی به پرونده‌های اتهامی توسط هیات‌های یاد شده است.

سرپرست دبیرخانه هیات عالی نظارت اضافه کرد: مسوولان هماهنگی هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان باید در اجرای بند (۳) ماده ۳۵ آیین‌نامه اجرایی قانون رسیدگی به تخلفات اداری، نسبت به اجرای صحیح و کامل شیوه‌نامه مذکور توسط هیات‌های ذیربط، نظارت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام