آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

حقوق شهروندی در مدارس تدریس شود

رییس ‌جمهور در جمع شورای معاونین و مدیران کل استان های وزارت آموزش و پرورش تأکید کرد: حقوق شهروندی در مدارس تدریس شود

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای روحانی با بیان اینکه معلمان، علاوه بر متون درسی باید راه زندگی را نیز به دانش‌آموزان بیاموزند، تصریح کرد: وظیفه آموزش و پرورش تربیت و هدایت دانش‌آموزان در جهتی است که آنها پس از فارغ‌التحصیلی بتوانند در جامعه حضوری ثمر بخش داشته باشند.

روحانی ضمن نقد شیوه آموزشی که در آن دانش‌آموزان صرفاً به افزایش محفوظات خود می‌پردازند، گفت: ما می‌خواهیم دانش‌آموزان این حس و باور را داشته باشند که هر چه یاد می‌گیرند در افزایش مهارت‌های زندگی آنها در اجتماع تاثیر داشته و کاربردی است و آنها می توانند در توسعه کشور و بهبود زندگی خود و دیگران نقش تأثیرگذاری داشته باشند.

وی با اشاره به تهیه پیش‌نویس منشور حقوق شهروندی از سوی دولت و مطالبات روزافزون مردم در این خصوص گفت: دانش‌آموزان ما باید بتوانند ضمن شناخت حقوق خود در جامعه از آن دفاع کنند و لازمه این امر ایجاد بسترهای مناسب برای آشنایی آنها به حقوق شهروندی و امکان نقد سالم و سازنده در کلاس های درس است.

رییس شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن پیشنهاد تدریس مسائل مرتبط با حقوق شهروندی در مدارس کشور اظهار داشت: دانش‌آموزان باید حقوق سیاسی و نقش‌شان در اداره، مالکیت و آینده کشور را بشناسند و نحوه مناسبات میان دولت و مردم را کاملاً لمس و درک کنند و معلمان عزیز ما وظیفه‌ سنگینی در محقق شدن این هدف بر عهده دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام