آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

توضیحات دولت درباره به‌کارگیری افراد بازنشسته در دولت

توضیحات دولت درباره به‌کارگیری افراد بازنشسته در دولت

جانشین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور درباره به‌کارگیری افراد بازنشسته در دولت توضیحاتی ارائه کرد و گفت: طبق قانون، به‌کارگیری افراد بازنشسته در دولت جز در موارد خاصی که باید به تصویب هیئت دولت برسد، ممنوع است.

به گزارش مهر، محمود عسگری آزاد درباره به‌کارگیری افراد بازنشسته در دولت گفت: در برنامه پنجم توسعه تصریح شده است وزرا ، استانداران ، فرزندان شهدا و ایثارگران، معاونان رئیس جمهور و اعضای هیئت علمی دانشگاه ها از قاعده ممنوعیت به‌کارگیری مجدد بازنشستگان مستثنی هستند.

وی گفت: با این حال در دولت یازدهم به‌کارگیری مجدد این افراد نیز با مصوبه هیئت وزیران انجام می شود.

عسگری آزاد ادامه داد: در دولت دهم 300 مورد مصوبه برای به‌کارگیری مجدد افراد بازنشسته صادر شده در حالی که در دولت یازدهم 54 مورد درخواست وصول شده است.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور گفت: اگر دستگاهی در به‌کارگیری افراد بازنشسته خلاف قانون عمل کند ، دستگاه های نظارتی با آن برخورد خواهند کرد.

وی در باره حقوق افراد بازنشسته نیز اظهارداشت: یا حکم بازنشستگی آنها لغو و براساس شغل جدید حقوق تعریف می شود یا حکم بازنشستگی به قوت خود باقی است و با آنها قرارداد مدت دار بسته می شود و حقوق در آن قالب مشخص می شود.

عسگری آزاد درباره آن دسته از افرادی که در گذشته با مشوق‌هایی به شهرهای دیگر مهاجرت کرده اند اما اکنون به دلیل دریافت نکردن آن مشوق‌ها قصد بازگشت به محل اولیه را دارند ، گفت: این افراد اگر براساس نیاز دستگاه متبوع خود استخدام نشده باشند، کار غیرقانونی صورت گرفته است و اگر دستگاهی به آنها احتیاج دارد، نباید مهاجرت صورت می گرفت و باید در همان محل استخدام کارشان را انجام بدهند.

جانشین معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی رئیس جمهور ادامه داد: حتی در مواردی شاهد بودیم که دستگاه از یکسو نیروهایش را تشویق به مهاجرت و از طرف دیگر نیرو استخدام می کرد.

عسگری آزاد گفت: بازگشت افراد به محل استخدام اولیه منوط به اجازه دستگاه استخدام کننده است و در مورد شهرهای کلان به مجوز معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی هم نیاز دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام