آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

بودجه 93 شفافِ شفاف است

سخنگوی دولت گفت: لایحه بودجه 93 بر اساس قرارداد ژنو تنظیم و بسته نشده و خودمان را برای بدترین شرایط آماده کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد باقر نوبخت در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان کرمانشاه که با حضور مدیران و نمایندگان این استان در استانداری برگزار شد، به تشریح وضعیت لایحه بودجه 1393 پرداخت.

وی رقم بودجه عمومی کشور را طبق لایحه بودجه سال آینده بالغ بر 194 هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم نسبت به بودجه سال 92 که 210 هزار میلیارد تومان بود 7.3 درصد کاهش نشان می دهد.

نوبخت ادامه داد: از مجموع بودجه عمومی کشور بالغ بر 37 هزار میلیارد تومان آن عمرانی می باشد که نسبت به مصوب امسال (56 هزار میلیارد تومان) 33 درصد کمتر است.

وی با اشاره به بودجه عمرانی 56 هزار میلیارد تومانی سال گذشته، گفت: تاکنون توانسته ایم تنها شش هزار میلیارد تومان از این رقم را پرداخت کنیم و پیش بینی می شود در شرایط خوشبینانه تا پایان سال بتوانیم تنها یازده هزار میلیارد تومان آن را بین دستگاه ها توزیع کنیم.

وی با اشاره به نحوه توزیع اعتبارات عمرانی کشور در لایحه بودجه 93 گفت: 2906 طرح نیمه تمام در کشور داریم که اگر این 37 هزار میلیارد تومان را بین آنها توزیع می کردیم درصد کمی به پیشرفت این طرح ها اضافه می شد و هیچکدام به بهره برداری نمی رسید و سال آینده حداقل به میزان نرخ تورم به هزینه این طرح ها اضافه می شد.

وی گفت: بنابراین به این نتیجه رسیدیم که اعتبارات عمرانی را به شیوه دیگری توزیع کنیم و طرح های عمرانی را به سه بخش طرح های با پیشرفت صفر تا 20 درصد، 20 تا 80 درصد و بالای 80 درصد تقسیم کرده و عمده تمرکز تخصیص اعتبارات عمرانی را به طرح های با پیشرفت بیش از 80 درصد گذاشتیم.

وی افزود: بر این اساس هدف گذاری شده تا پایان سال 93 ، 184 طرح با پیشرفت بیش از 80 درصد و 62 طرح بین 20 تا 80 درصد به بهره برداری برسد.

وی افزود: در توزیع 37 هزار میلیارد تومان اعتبارات عمرانی علاوه بر طرح های با پیشرفت بیش از 80 درصد چند اولویت دیگر از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری، آب های مرزی و مشترک و طرح های دفاعی و امنیتی نیز مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که از بودجه یک ساله نباید انتظار داشت همه مشکلات و نابرابری‌ها که در گذشته شکل گرفته را مرتفع کند، گفت: طبق نظرسنجی ها 86 درصد مردم این شیوه کار دولت را سنجیده می دانند.

نوبخت با بیان این‌که این بودجه بر اساس توافق ژنو تنظیم و بسته نشده است، گفت: ضمن اینکه امیدواریم در ماه های آینده حقوق ملت ما به طور کامل استیفا شود، خودمان را برای بدترین شرایط نیز آماده کرده ایم.

وی با بیان این‌که بودجه غیر شفاف نبسته ایم و بودجه کاملا شفاف است و از آن دفاع می کنیم، گفت: این لایحه یک پیشنهاد است و از نظر نمایندگان نیز برای رفع نقاط ضعف آن استقبال می کنیم.

نوبخت در ادامه تصریح کرد: علاوه بر منابع بودجه عمومی دو منبع دیگر برای توسعه کشور در اختیار داریم که یکی از این منابع 35 میلیارد دلار فاینانس می باشد که در حال حاضر 15.5میلیارد دلار آن توافق شده و آماده است.

وی افزود: بیش از 20 میلیارد دلار و 10هزار میلیارد تومان نیز در صندوق توسعه ملی داریم که می توانیم برای فعال شدن بخش خصوصی از آن استفاده کنیم.

وی در ادامه سهم اعتبارات عمرانی استان کرمانشاه را از کل اعتبارات عمرانی استانی 2.85 درصد عنوان کرد.

نوبخت با اشاره به فداکاری های مردم کشور بویژه مردم استان در طول جنگ تحمیلی تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای حل مشکل چنین مردمی که همواره و پیوسته از آرمان های والای انقلاب اسلامی حفاظت کرده‌اند بکار گرفته ایم و در این زمینه تدبیر و طراحی برنامه های تاثیرگذار داریم.

وی اضافه کرد: استان کرمانشاه در طول 8 سال جنگ تحمیلی دچار لطمات گسترده ای شد و از این جهت از مسیر توسعه کشور باز ماند، بنابراین باید با همدلی و همراهی با یکدیگر مشکلات این استان را حل نمائیم تا شرایط بهتری برای کرمانشاه رقم بخورد.

نوبخت با بیان این‌که با سفرهای بعدی مسائل استان را مورد پیگیری قرار خواهم داد، از اعزام نماینده خود به استان ظرف چند روز آینده به منظور تخصیص اعتبارات لازم به پروژه هایی که بهره برداری آنها در خدمت رسانی به مردم موثر است، خبر داد.

وی بیان داشت: همچنین به اجرای پروژه های سفر مقام معظم رهبری به استان نگاه ویژه ای خواهیم داشت و در برنامه ها تلاش خواهیم کرد تا اعتبارات لازم به این پروژه ها که با تاکیدات معظم له برای استان به تصویب رسیده است، تخصیص پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام