آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

ضرورت جذب معلمان کارآمد و شایسته در آموزش و پرورش

محمود عسکری آزاد به سخنان نادر قاضی پور نماینده ارومیه درمورد مربیان پیش دبستانی پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حسین سبحانی نیا عضو هیأت رییسه در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس جوابیه عسگری آزاد سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری را قرائت کرد.

این جوابیه به استناد ماده 78 در پاسخ به سخنان قاضی پور نماینده مردم ارومیه در مورد مربیان پیش دبستانی به هیات رییسه مجلس ارسال شده است.

در جوابیه عسکری آزاد، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهوری، آمده است: ادعایی که ایشان (قاضی پور) مبنی بر بی سواد اتلاق کردن کارکنان پیش دبستانی مطرح کرده است کذب است و در نطق اینجانب هیچ جمله یا کلمه ای که ادعای ایشان را اثبات کند وجود ندارد و اساسا از لفظ بی سواد در هیچ کدام از جملات خود استفاده نکرده ام بلکه بحث بر سر این موضوع است که در موقعیتی که صدها هزار نفر فارغ التحصیل از بهترین دانشگاه های ما وجود دارد و از طرفی دانشگاه تربیت معلم براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای تربیت نیروهای متخصص در آموزش و پرورش تأسیس شده است، چرا باید با نادیده گرفتن منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدالت محوری در جذب و بسترسازی برای جذب معلمان کارآمد و دارای شایستگی های لازم آموزشی و تربیتی و اخلاقی و همچنین بهسازی و اطلاع منابع انسانی آموزش و پرورش به عنوان محور تحول در نظام تعلیم و تربیت حکم به استخدام افرادی که فرایند امتحان و رقابت را طی نکرده است، داده شود.

عسکری آزاد در جوابیه خود یادآور شد: اینجانب اشاره ای به مازاد بودن مربیان پیش دبستانی نکردم چرا که اصولا این افراد کارمند وزارتخانه نیستند که مازاد بودن درباره آنها صدق کند. عبارت بنده این است که در بخش هایی که در حال حاضر فشار برای استخدام وجود دارد حجم زیادی نیروی انسانی داریم به عبارت دیگر وظیفه معاونت مطبوع اینجانب چابک سازی و متناسب سازی تشکیلات اداری است که در بند 10 سیاست های کلی نظام اداری ابلاغی رهبر معظم انقلاب به آن تأکید شده است.

قاضی پور نماینده ارومیه درجلسه علنی روز پنجم شهریورماه مجلس در تذکری گفت: عسکری آزاد معاون نوبخت روز گذشته (چهارم شهریورماه) به قشر تحصیلکرده پیش دبستانی توهین کرد.

وی خطاب به عسکری آزاد گفت: 90 درصد معلمان حق التدریسی و مربیان پیش دبستانی لیسانس یا فوق لیسانس هستند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان این که کافر همه را به کیش خود پندارد، افزود: عسکری آزاد با پارتی بازی معاون نوبخت شده است و حق ندارد به تحصیلکرده ها توهین کرده و آنها را بی سواد خطاب کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام