آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

عدم بهانه‌گيري دستگاه‌ها در اجراي طرح مهرافرين با ابلاغ اصلاحيه آن

     * عبدالعلي تاجي

معاون حقوقي معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور

 

ابلاغ مصوبه جدید دولت برای استخدام رسمی از دو حال خارج نیست، یا اینکه رئیس مجلس اعلام می‌کند این مصوبه مراد قانونگذار را حاصل کرده و باید اجرایی شود، یا اینکه در فلان قسمت مصوبه ایراد جدیدی است که آن هم براساس قانون قابل رفع شدن در دولت است  .

روال استخدام رسمی نیرو در دستگاه‌های اجرایی دولت براساس قانون دنبال می‌شود و طبق قانون برنامه پنجم در طی برنامه پنجم در پایان سال ۹۴ باید به تدریج ۵۰۰ هزار نفر نیروی جدید جذب دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری شوند، تا دستگاه‌های اجرایی از فرسودگی نیروی انسانی نجات پیدا کنند  .

در حال حاضر روند استخدام نیروی انسانی در حال پیگیری است، در برخی استان‌ها آگهی استخدامی و حتی مصاحبه و گزینش انجام شده و طبق گزارش معاون منابع انسانی استانداری آذربایجان غربی کار استخدامی ۱۰۰ نفر انجام شده و فقط منتظر دریافت شناسه اعتباری استخدامی از معاونت برنامه‌ریزی است که نامه آن ارسال شده است.

همه ایرادهای مورد نظر رئیس مجلس که از طریق هیئت تطبیق مصوبات دولت با قوانین اعلام شده بود، در دولت برطرف شده و در تاریخ ۱۸ بهمن ۹۱ با امضای معاون اول رئیس جمهور به همه دستگاه‌های اجرایی ملی و استانی برای اجرا ابلاغ شده است و نباید دستگاه‌ها در این زمینه بهانه‌گیری کنند که مصوبه به آن‌ها ابلاغ نشده است. البته اختلاف‌نظر در برداشت از برخی قوانین و مقررات مانند اینکه آیا اختیار واگذار شده قانونی به رئیس جمهور قابل تفویض به استانداران است، یا نه در این زمینه مصوبه هیئت وزیران روشن است و ایرادهایی که از سوی رئیس مجلس به این مصوبه انجام شده در یک فرآیند تعامل مثبت و قانونی بین دولت و مجلس برطرف می‌شود.

 

 متن طرح مهرافرين (شماره 176441/ت48702هـ مورخ 30/9/1391)

 ايرادات رييس مجلس به طرح مهرافرين

 اصلاحيه طرح مهرآفرين

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام