اخبار اداری و استخدامی

تنظيم پيش‌نويس اصلاحي طرح مهرآفرين در دولت

تنظيم پيش‌نويس اصلاحي طرح مهرآفرين در دولت 

عبدالعلي تاجي

معاون حقوقي معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور

پیش نویس اصلاحیه طرح مهر آفرین با مشارکت معاونت توسعه و معاونت حقوقی رییس جمهوری آماده شده است و به محض تایید  و ابلاغ معاون اول رییس جمهوری این مصوبه در دستگاه‌ها اجرا خواهد شد مگر اینکه مجددا به متن بازنگری شده ایراداتی گرفته شود.

در اصلاحيه جديد سعی شد تا تمامی اصلاحات ماهیتی و عبارتی اعلام شده انجام شود؛ به عنوان مثال، یکی از ایراداتی که در بند (1) و (7) از سوی رییس مجلس اعلام شد این بود که اختیاراتی که در مورد استخدام و برنامه و بودجه در اصل 126 وجود دارد در اصل 127 ناظر بر اقدامات اجرایی بودن آن نیز تاکید شده است اما در مهر آفرین اختیارات مطلق بودند و با اصلاحی که انجام شد در کنار اعطای اختیارات اجرایی بودن اقدامات نیز اضافه شد.

مصوبه اصلاح شده باید هرچه سریعتر ابلاغ شود چرا که بخشهایی از آن که مورد ایراد بوده‌اند دیگر قابلیت اجرایی ندارد و دستگاه‌ها برای اعمال آنها منع قانونی دارند. با اين توضيح كه، از 25 بهمن ماه که رییس مجلس ایرادات تصویب نامه مهر آفرین را به رییس جمهوری ابلاغ کرد، هیات وزیران بر اساس قانون نحوه اجرای اصول 138 و 85 قانون اساسی تنها 7 روز برای اصلاح آن مهلت داشت که تا حدود سوم بهمن به پایان رسیده است. تا قبل از 7 روز مهلت قانونی برای اصلاح مصوبه هیچ منع قانونی برای دستگاه‌ها جهت اجرای مصوبه حتی ایرادات آن وجود نداشت اما طبق قانون بعد از زمان تعیین شده در صورتی که متن اصلاح شده ابلاغ نشود اجرای بخشهایی که به آن ایراداتی وارد است، خلاف قانون خواهد بود. از این رو چند روزی است که دستگاه‌های اجرایی نمی‌توانند مصوبه استخدامی در قالب طرح مهر آفرین را به طور کامل اجرا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام