آزمون تعیین صلاحیت
اخبار اداری و استخدامی

مطالبات نمايندگان مجلس از دولت/ مصوبه استخدامی دولت سیاسی نیست

مطالبات نمايندگان مجلس از دولت/ مصوبه استخدامی دولت سیاسی نیست

* عبدالعلي تاجي

معاون حقوقي و امور مجلس معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رييس جمهور

افراد زیادی که حتی هیچ مسوولیتی ندارند، اظهار‌نظر کرده و طرح مهرآفرين را غیرقانونی خواندند و این از فجایای زمان ماست که هر کسی به خود اجازه می‌دهد به نام قانون مصوبه دولت را خلاف قانون عنوان کند. متاسفانه افراد با این مصوبه یا برخورد سیاسی دارند و یا این‌که نظر کارشناسی ارائه نمی‌کنند، در حالی که در مورد مصوبات دولت تنها دو مرجع رییس مجلس و دیوان عدالت اداری می‌تواند اظهار‌نظر کرده در غیر این صورت هیچ مرجع دیگری نمی‌تواند راجع به قانونی و یا غیرقانونی بودن این مصوبات نظری ارائه کند و خارج از آن هیچ ارزش قانونی و حقوقی برای ما ندارد.

قرار نیست مصوبه‌ی استخدامی برخلاف قانون اجرا شود. ما اعلام کردیم افراد تحصیل‌کرده که در دستگاه اجرایی به خدمات آنها نیاز است با شرکت در آزمون و کسب حداقل نمره و با طی سایر راه‌های گزینش که در قانون آمده استخدام شوند. به علاوه، تاکنون هیچ موردی از سوی مجلس به دولت راجع به خلاف قانون‌بودن بخش‌های مصوبه‌ی استخدامی ابلاغ نشده است و این مصوبه را با قدرت در دستگاه اجرایی اجرا خواهیم کرد.

اگر در میان مردم این سوال را که آیا با اقدامات دولت در راستای ساماندهی نیروها در دستگاه‌های اجرایی و پاسخ‌دادن به قشر دانشگاهی مخالفتی وجود دارد را به رای گذاشته و پاسخ آن آری بود این مصوبه را کنار می‌گذاریم، اما مردم بر استخدام در چارچوب قانون تاکید دارند و این‌که کاری که هنوز انجام نشده علیه آن فضاسازی شود، به هیچ عنوان درست نیست. همچنين، اجرای مصوبه استخدامی از خواست‌های خود نمایندگان مردم است و روزی نیست که به عنوان معاون پارلمانی معاونت توسعه مدیریت در مجلس حاضر باشم و کسی در مورد مشکلات استخدامی دستگاه‌های خود مراجعه نکند، اما با این مصوبه دولت مشکل دستگاه‌های اجرایی برطرف شده و استخدام کاملا براساس قانون خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام