اخبار اداری و استخدامی

مجلس صرفاً اختيار تطبيق طرح مهرآفرين با قانون را دارد و نه لغو آن 

مجلس صرفاً اختيار تطبيق طرح مهرآفرين با قانون را دارد و نه لغو آن 

 * هاجر تحريري نيك‌صفت

معاون راهبردي منابع انساني معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی

در صورت اجرای کامل طرح مهرآفرين 500 هزار نفر اشتغال و یا امنیت شغلی پیدا می کنند. این امر یکی از اقدامت ارزشمند دولت محسوب شده و گامی در راستای تمرکزدایی نظام اداری است. در اين طرح مهر آفرین اختیار استخدام های دولتی به استانداران تفویض شده و پس از عملیاتی شدن، حداقل 10 محور از سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری در نظام اداری کشور عینیت پیدا می‌کند.

اعتبار اين طرح تأمين شده است و تمام کارهای مربوط به صدور مجوز برای استخدام تا اخرین مراحل از جمله آزمون های استخدامی از طریق سامانه کارمند ایران انجام خواهد گرفت. مجوز های استخدامی آزمون های ملی با تفویض اختیار به وزیر و معاون وزیر،و آزمون استخدام  های استانی توسط استاندار و معاون استاندار انجام می شود.

همچنين، استان هایی که آزمون های استخدامی در آن ها انجام شده طبق رویه های قبلی عمل می کنند ولی استان هایی که آگهی استخدام منتشر کرده ولی آزمونی انجام نشده و استان هایی که هیچ کدام از این کارها انجام نشده طبق رویه طرح مهرآفرین نسبت به برگزاری آزمون و استخدام اقدام خواهند کرد.

این مصوبه بنا به پیشنهاد و تایید رییس جمهور، وزرا و معاونان آن‌ها  تنظیم شده است و مشکلی با قوانین ندارد. مجلس نيز می‌تواند مصوبات این طرح را با قانون تطبیق دهد و در صورت مغایرت با قانون، دیوان عدالت اداری مسؤول رسیدگی به این امر خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام