آزمون تعیین صلاحیت
تعطیلات و مرخصی

بخشنامه دورکاری و عدم حضور كاركنان به ميزان ۵۰ درصد

بخشنامه نحوه اجرای دوركاری و عدم حضور كاركنان به ميزان ۵۰ درصد (بخشنامه شماره ۳۷۰۵۷۱ مورخ ۳/۸/۱۳۹۹ سازمان اداری و استخدامی کشور)

 دانلود بخشنامه کاهش حضور ۵۰ درصد کارکنان دولت

دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری

با توجه به اوج گیری مجدد شیوع بیماری کرونا و افزایش آمار مبتلایان به این بیماری که عمدتاً ناشی از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی شهروندان می‌باشد و به منظور فراهم نمودن زمینه تحقق محدودیت‌های وضع شده از سوی ستاد و کاستن از ترددهای درون شهری و تماس مردم با یکدیگر در تهران،‌ستاد ملی مدیریت کرونا در چهل و یکمین جلسه خود مقرر نمود:

کلیه دستگاه‌های اجرایی و ادارات دولتی و نهادها و مؤسسات عمومی مستقر در تهران از تاریخ ۵/۸/۱۳۹۹ لغایت پایان آبان‌ماه نسبت به کاهش حضور کارکنان خود به میزان پنجاه درصد (۵۰%) اقدام کنند و برنامه حضور کارکنان خود در محیط‌های اداری را به نحوی تنظیم کنند که در ارائه خدمات به شهروندان وقفه‌ای حاصل نگردد.

در موارد استثنایی که حضور بیش از پنجاه درصد کارکنان برای ارائه خدمات ضروری به شهروندان اجتناب‌ناپذیر باشد، با تشخیص و موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه میزان کاهش حضور کارکنان تعیین خواهد شد.

لازم است کلیه دستگاه‌های اجرایی در خصوص ادارات مستقر در شهر تهران با رعایت موارد زیر اقدام نمایند:

۱- با توجه به اینکه هدف اصلی از تصمیم ستاد، جلوگیری و کاهش ترددهای غیرضرور درون‌شهری و برون‌شهری است، لازم است دستگاه‌های اجرایی ضمن توجیه کارکنان خود در این مورد، با اتخاذ روش‌هایی از قبیل نوبت‌بندی به صورت روزانه (حضور یک‌روز در میان کارکنان)، کاهش حضور کارکنان در ادارات را به نحوی برنامه‌ریزی کنند که امکان مسافرت‌های بین‌شهری و ترددهای غیرضروری درون‌شهری به حداقل کاهش یابد.

۲- دستگاه‌های اجرایی موظفند ضمن برنامه‌ریزی برای ارائه خدمات حوزه مسئولیت خود با حضور پنجاه‌درصد کارکنان، ترتیبی اتخاذ نمایند که در ارائه خدمات به مردم و ارباب رجوع، به ویژه «خدمات ضروری» به شهروندان وقفه‌ای ایجاد نگردد.

تبصره: دستگاه‌های اجرایی که حجم و نوع خدمات آنها به نحوی است که حضور بیش از پنجاه‌درصد کارکنان در ادارات تابعه آنها در شهر تهران اجتناب‌ناپذیر می‌باشد، ضمن تعیین میزان کاهش حضور کارکنان خود با موافقت بالاترین مقام اجرایی دستگاه، مراتب را تا دهم آبان‌ماه به این سازمان اعلام نمایند.

۳- کلیه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی ترتیبی اتخاذ نمایند که:

۱/۳- کارکنانی که از حضور در محیط کار معاف می‌گردند، در محل سکونت خود حاضر و با استفاده از امکانات و زیرساخت‌های موجود وظایف خود را به صورت دورکاری از منزل انجام دهند.

۲/۳- در صورت عدم امکان انجام وظایف کارکنان مشمول این بخشنامه به صورت دورکاری و با توجه به ضرورت کاهش حضور کارکنان در محیط اداری برای تحقق اهداف فاصله‌گذاری اجتماعی، بقیه کارکنان تا سقف پنجاه‌درصد به صورت نوبت‌بندی روزانه از حضور در محل کار معاف گردند.

۴- این بخشنامه از تاریخ ۵/۸/۱۳۹۹ لغایت ۳۰/۸/۱۳۹۹ لازم‌الاجرا خواهد بود.

جمشید انصاری- معاون رییس جمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شناسنامه قانون در تلگرام