تکلیف دستگاههای استانی به تنظیم ساعات کاری در شش روز هفته
تکلیف دستگاههای استانی به تنظیم ساعات کاری در شش روز هفته (بخشنامه شماره ۱۵۹۷۸۲۰ مورخ ۶/۱۰/۱۳۹۶ سازمان اداری و استخدامی کشور)
بخشنامه به کلیه دستگاههای اجرایی موضوع ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری و استانداریهای کشور
نظر به اینکه به استناد ماده (۸۷) قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب سال ۱۳۸۶، ساعات کار کارمندان دولت چهل و چهار ساعت در هفته تعیین شده است و به موجب تبصره (۳) ماده (۸۷) قانون مذکور، کلیه دستگاههای اجرایی استانی موظفند ساعات کار خود را در شش روز هفته تنظیم کنند (ستاد مرکزی دستگاههای اجرایی مشمول این حکم نمیباشند) و همچنین، به موجب دادنامه شماره ۱۲۱۷ مورخ ۱۴/۰۷/۱۳۹۳ هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، تعطیلی ادارات و دستگاههای اجرایی استانی در غیر از روز جمعه (که تعطیل رسمی کشور است) مغایر قوانین اعلام گردیده است، کلیه دستگاههای استانی مکلفند ساعات کار خود را در شش روز هفته تنظیم نمایند و استناد به مقررات اداری و استخدامی خاص که ترتیبات قانونی دیگری در این مورد مشخص نکرده باشد مجوزی بر کاهش روزهای کار در هفته نمیباشد. بدیهی است که موارد خاص موضوع تبصره (۲) ماده (۷۸) منوط به موافقت هیات وزیران خواهد بود.
جمشید انصاری- معاون رییسجمهور و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور